در شش ماه اول سال جاری صورت پذیرفت

تعداد ۷۰ پروژه توسعه و تامین برق رسانی در شهرستان دامغان

مدیر توزیع برق شهرستان دامغان از انجام 70 پروژه از 230 پروژه تعریف شده توسعه و تامین برق رسانی شهرستان خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان؛ سیدمحمدحسین ترابی افزود: احداث ۴ کیلومتر از شبکه فشارضعیف هوایی و زمینی و حدوداً پنج کیلومتر از شبکه فشارمتوسط زمینی و هوایی از جمله اقدامات این مدیریت بوده است.

وی گفت: نصب ۱۲ ایستگاه هوائی توزیع برق با مجموع یک هزار و ۹۰۰ کیلوولت آمپر توانست مجموع ظرفیت پست های توزیع برق شهرستان دامغان را به عددی بالغ بر ۱۹۹ مگاولت آمپر افزایش دهد.

وی با اعلام اینکه ۲۶ کیلومتر از شبکه های فشارضعیف و فشارمتوسط شهرستان مورد اصلاح و بهینه سازی قرار گرفته است افزود: همواره به دلیل کاهش تلفات توزیع، کاهش خاموشی های ناخواسته، افزایش رضایتمندی مشترکین و عدم قطع درختان در زیر شبکه های توزیع برق تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار مدیریت توزیع برق شهرستان دامغان قرار دارد.

ترابی به اهم اقدامات انجام شده در طرح بهارستان اشاره نمود و گفت: احداث شبکه فشار متوسط هوایی و نصب یک ایستگاه هوایی به قدرت ۱۰۰ کیلوولت آمپر در روستای کلاته ملا، اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف هوایی به کابل خودنگهدار در روستای آهوانو، احداث شبکه فشارضعیف هوایی جهت تامین برق واحدهای مسکونی روستای قدرت آباد و اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی هوایی به کابل خودنگهدار در روستاهای حسین آباد دولاب برم و کلاته ملا به طول تقریباً ۱۶ هزار متر، از مهمترین اقدامات این مدیریت در طرح بهارستان است.

وی افزود: احداث شبکه فشارمتوسط هوایی و پست هوایی روستای کلاته ملا، توسعه فیدر پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه فاز اول، اصلاح و بهینه سازی و تبدیل شبکه فشارضعیف سیمی به کابل خودنگهدار در روستاهای شهرستان تعویض و نصب کنتورهای هوشمند به تعداد ۶۴۵ عدد از مشترکین تک فاز و سه فاز و احداث شبکه فشارمتوسط هوایی و پست هوایی جهت تامین برق سایت نهضت ملی مسکن در دیباج از مهمترین اقدامات شاخص صورت گرفته شهرستان دامغان در عرصه خدمت رسانی است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور انجام پروژه های اعلام شده در شش ماه ابتدایی سال جاری مبلغی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در تاسیسات توزیع برق شهرستان دامغان به انجام رسیده است.