مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان:

تعداد چاه‌های کشاورزی بهره‌مند از شبکه برق به ۸ هزار و ۴۳۷ حلقه رسید

محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از تامین برق برای ۸ هزار و ۴۳۷ حلقه چاه آب کشاورزی تا نیمه نخست سال جاری خبر داد.

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان ، مهندس کریمی گفت : این طرح در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که با تحقق صرفه‌جویی در مصرف نفت‌گاز و آزاد کردن این ظرفیت برای صادرات به ویژه در شرایط تحریمی کنونی، اهمیتی دوچندان می‌یابد.

 با اشاره به مزایای استفاده از برق در تولید محصولات کشاورزی و آبیاری مزارع افزود : طی این مدت ۳۳۶ هزار و ۹۵۵ مگاوات ساعت  انرژی برق برای چاه‌های کشاورزی تامین و توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان افزود :با برق‌دار شدن چاه‌های کشاورزی، هزینه‌های کشاورزان به‌شدت کاهش می‌یابد و هزینه‌های جاری آن‌ها نسبت به زمان استفاده از سیستم دیزلی کمتر می‌شود.

به گفته این مسوول :سیاست انرژی کشور مایل به برقی کردن چاه های کشاورزی بوده است. این سیاست در دهه اخیر با قدرت دنبال شده و استان هرمزگان نیز در این عرصه پیتشاز است.

وی ادامه داد: همچنین با آمدن برق سر چاه، امکان آبیاری نوین فراهم می‌شود و بهره‌وری آبیاری افزایش می‌یابد.

به گفته مهندس کریمی  برای سوخت‌رسانی به چاه‌های کشاورزی دیزلی باید سالانه شمار قابل توجهی  نفتکش جاده‌پیما در جاده‌های  این استان تردد کنند که حذف این حجم تردد نیز نقش مهمی در کاهش حوادث جاده‌ای ایفا خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: برق‌دار کردن چاه‌ها علاوه بر راحتی، برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.  برق‌دار کردن، هزینه‌های کشاورز را کاهش می‌دهد. مصرف سوخت فسیلی را کاهش داده و سبب می‌شود محیط زیست حفظ شود زیرا مصرف گازوئیل و روغن برای نگهداری سیستم‌های دیزلی، خاک و آب را آلوده می‌کند اما با برقی شدن چاه‌ها، این نقیصه رفع می‌شود.