تعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با شهرداری مشهد مقدس “شهر بهشت هوشمند خواهد شد “

جلسه هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر توزیع برق مشهد با شهرداری با حضور مدیرعامل برق مشهد و شهردار مشهد مقدس برگزار گردید به‌گزارش دفتر روابط‌عمومی در این جلسه کاری که قائم‌مقام شرکت، معاون بهره‌برداری ، قائم‌مقام مدیرعامل در منطقه‌ای شرق مشهد، مدیر دفتر حراست و امور محرمانه و رییس گروه پدافند غیرعامل توزیع برق مشهد و معاون عمران،حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد حضور داشتند .

مهندس رمضانی مدیرعامل برق مشهد گفت، خوشبختانه رابطه کاری بسیار خوبی بین برق مشهد و شهرداری وجود دارد که با توجه به انعقاد تفاهم بین این دو سازمان خدمات ارزنده‌ای به زائرین و مجاورین حضرت رضا علیه‌السلام ارائه شده‌است.

مهندس رمضانی با بیان این‌که در حاشیه شهر مشهد تعداد قابل‌توجهی از شهروندان در آن سکونت دارند خاطرنشان ساخت ،ارتباط بسیار خوب و مفید برق مشهد با شهرداری باعث گردیده خدمات بسیار ارزشمندی به ساکنین حاشیه شهر مشهد ارائه گردد .️

وی افزود ،هوشمندسازی از اولویت‌های برق مشهد بوده و آمادگی آن را خواهیم داشت که در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن به‌صورت نمونه مناطقی از شهر مشهد به تکنولوژی هوشمندسازی تبدیل شود تا پس‌از کسب نتایج و بررسی‌های لازم آن را در کل شهر تسریع دهیم ،مدیرعامل برق مشهد گفت، در حال حاضر برای کنترل پذیری روشنایی شهر مشهد و اجرای طرح هوشمندسازی هفت هزار کنتور هوشمند نصب‌شده است که با اجرای این پروژه می‌توان مدیریت بار را به بهترین شکل ممکن اجرایی نمود و مشترکین با کمترین مشکلات تامین برق روبرو خواهند شد.

 

وی گفت، پیک بار مشهد در اوج گرما و حدوداً  ۱۹۲۰ مگاوات ساعت می‌باشد که با توجه به این‌که درحال‌حاضر پیک بار در شهر مشهد حدوداً  ۱۰۲۰ مگاوات ساعت بوده عدد قابل‌توجهی از پیک بار مربوط به سیستم‌های سرمایشی که حدودا  ۹۰۰ مگاوات ساعت می‌باشد و ازآنجایی‌که قیمت انرژی خصوصا برق با کمترین بها در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد لذا به درستی یارانه انرژی به عدالت بین مشترکین تقسیم نشده ، که همین موضوع نارضایتی جامعه را به همراه داشته‌است،ایشان افزود، بنا به تصمیمات وزارت نیرو از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری نرخ جدید تعرفه تعیین شده‌است که امید می رود با محاسباتی که برای مصرف برق مشترکین انجام می‌شود رضایت مشترکین کم‌مصرف بیش‌از پیش فراهم شود.

 

مهندس رمضانی افزود،برق مشهد تمایل دارد با همکاری شهرداری با زیرساخت‌های موجود اولین شهر هوشمند را در سطح کشور راه‌اندازی نماید و ارتباط هوشمندانه مردم با دستگاه‌های خدماتی خصوصا برق را از طریق CRM مهیا کند.

 

مهندس رمضانی گفت ،یکی از مشکلات بوجودآمده در زمان اعمال مدیریت بار اضطراری قطع برق آسانسور منازل و ساختمان‌های مسکونی در مشهد بود که طی آمار منتشرشده از سوی آتش‌نشانی ۱۸۰ مورد حبس در آسانسور اتفاق افتاده است ، طی هماهنگی که با نظام مهندسی انجام پذیرفت برای اولین‌بار در کشور تمامی ساختمان‌های درحال ساخت موظف به نصب و راه‌اندازی سیستم نجات اضطراری آسانسور شدند که این اقدام ارزشمند توانست مشکلات متعددی شهروندان را مرتفع نماید.

 

در ادامه مهندس عباس آذری معاون بهره‌برداری و نگهداشت گفت، برق مشهد افتخار این‌ را دارد که از سال‌های گذشته تمامی تعمیرات و اصلاح و  بهینه‌سازی تجهیزات شبکه فشار متوسط در شهر مشهد را به‌صورت خط گرم انجام دهد و تقریباً نود و پنج درصد تمامی فعالیت‌های فنی خود را به‌صورت خط گرم و بدون اینکه برق مشترکین قطع گردد نسبت به تعمیرات و اصلاح شبکه اقدام نماید .

 

مهندس علیرضا سلمانیان شفا افزود گروه پدافند غیرعامل برق مشهد با ستاد بحران شهرداری همواره در کنار هم بوده و در زمان بحران با همکاری دو سازمان خدمات بسیار ارزنده‌ای به شهروندان ارائه شده‌است وی با بیان این‌که حرم مطهر رضوی، بیمارستان‌های سطح شهر و مراکز پمپاژ آب شرب جزء نقاط حساس و مهم می‌باشد افزود ،به‌جهت آمادگی سیستم‌های برق اضطراری تمامی بیمارستان‌ها و نقاط حساس  در طول سال طی  دو مرحله  برق اضطراری مراکز فوق مورد ارزیابی قرار گرفته و با ممیزی‌های انجام‌شده ،همواره سیستم‌های فوق مورد تست قرار می‌گیرد تا در هنگام بحران مراکز مهم و حساس برای خدمات‌رسانی به مردم با مشکلی مواجه نگردند.

 

در ادامه مهندس منبتی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود، توزیع برق مشهد همواره در کنار شهرداری برای انجام پروژه‌های سطح شهر همکاری بسیار خوبی داشته و ابراز امیدواری کرد که در آینده همکاری‌ها ادامه یابد .وی گفت : در شهر مشهد ساختمان‌ها و برج‌های متعدد مسکونی و تجاری وجود دارد که می‌توان از پتانسیل‌های  آن برای تولید برق خورشیدی استفاده کرد.

 

مهندس ارجائی شهردار مشهد گفت، کشور ایران دارای نعمات و سرمایه‌های فراوانی می‌باشد که اگر به‌درستی مدیریت شود می‌توان خدمات قابل‌توجهی به مردم داد و رفاه آنان را تا سطح بالایی افزایش داد.

وی گفت خدمات با کیفیت و مطلوب حق مردم است و همه دستگاه‌های  خدمات‌رسان وظیفه خدمت‌رسانی سریع و باکیفیت به مردم را دارند.

شهردار مشهد افزود ،خوشبختانه توزیع برق مشهد از سال‌ها قبل خدمات شایسته‌ای را برای مردم فراهم نموده‌است و امروز می‌توان آن را جزء شرکت‌های دانشی محسوب کرد.

 

وی در مورد تعرفه‌های جدید اعلامی وزارت نیرو گفت، اقدام بسیار خوبی از سوی وزارت نیرو انجام‌شده که با اصلاح تعرفه‌های برق ، عدالت بین پرمصرف و کم‌مصرف به‌درستی اجرایی می‌گردد ،که این مهم می‌تواند در رضایت ماندی مشترکین نقش بسیار مهمی ایفا کند.

 

مهندس  ارجائی اظهار داشت، عزم جدی شهرداری ارائه خدمات باکیفیت و سریع به مردم است و آمادگی دارد  با همکاری توزیع برق مشهد در هوشمند سازی شهر مشهد با تمام توان برنامه‌ریزی و اقدام نماید.

 

در انتها مدیرعامل برق مشهد و شهردار مشهد مقدس ابراز امیدواری نمودند که با تعاملی که بین شهرداری و توزیع برق مشهد فراهم‌شده است خدمات‌رسانی به زائرین و مجاورین حضرت رضا علیه‌السلام به‌صورت هوشمند ارائه گردد .