تصفیه خانه فاضلاب وار بزودی به بهره برداری می رسد

نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی و هیئت همراه از تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شهرستان خوی بازدید کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی ، لطیف خوش سیرت در تشریح این پروژه گفت : با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استانهایی که روستاها دارای شاخصه های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از جمله آذربایجان شرقی و غربی اردبیل کرمانشاه زنجان همدان کردستان روستاهای دارای شرایط انتخاب که از استان آذربایجان غربی ۴ روستا انتخاب شد که یکی از این روستاها ، روستای وار شهرستان خوی بود .

خوش سیرت تصریح کرد : عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخشهای حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری در حال اجرا می باشد . وی به نوع فرآیند تصفیه این تصفیه خانه اشاره کرد و افزود : فرآیند تصفیه ، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR که یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان می باشد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت اعلام کرد : عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار بطول ۲۴ کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده است و با اتمام عملیات اجرائی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت .

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ظرفیت تصفیه ، تصفیه خانه فاضلاب روستای وار ۸۹۵ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود : تصفیه خانه فاضلاب این روستا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

در ادامه عادل نجف زاده نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت : شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی روستاهاست و اجرای چنین طرحی نشان از اهتمام و تلاش مسئولان برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم است.

وی به جلسه اخیر خود با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اشاره کرد : در این جلسه نیز تاکید به اتمام سریع این پروژه داشتیم .

روستای وار با جمعیت ۵۱۰۰ نفر و ۱۴۶۰ فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستا های بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است .

لازم به توضیح است که این پروژه با عنوان طراحی، اجرا و بهره‌برداری از سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نواحی شمال‌غرب ایران (زون ۴) در حال اجرا می باشد.