کارگروه مدیریت توأمان آب و برق در چاه های کشاورزی

کارگروه مدیریت توأمان آب و برق در چاه های کشاورزی در شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با حضور تمامی اعضا برگزار گردید.

کارگروه مدیریت توأمان آب و برق در چاه های کشاورزی در شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با حضور تمامی اعضا برگزار گردید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ، در ابتدای این جلسه سید سعید پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی به تشریح شیوه نامه و دستورالعمل اجرایی مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه های کشاورزی پرداخت و توضیحاتی در خصوص چگونگی اجرایی آن ارایه نمود.

درادامه هریک از مدیران امورات تابعه شهرستان استان ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آبی حوزه فعالیت خود و همچنین اقدامات صورتگرفته در راستای مدیریت منابع آب، به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی اجرایی شدن دستورالمعل مذکور متناسب با شرایط استان پرداختند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ضمن تأکید بر اجرای دقیق شیوه نامه مذکور و ارایه مسایل و چالش های پیش روی اجرای آن به شرکت مدیریت منابع آب افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط بحرانی آب در کشور چاره ای جز اقدامات مدیریت مصرف در این حوزه نداریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به وضعیت منابع آبی استان بر اجرای مصوبه شورای حفاظت منابع آب استان مبنی براجرای یک مرحله از اصلاح و تعدیل آب قابل برنامه ریزی چاه های کشاورزی تاکید کرد.

عباس سارانی افزود: برای تامین آب شهرک های صنعتی باید صنایعی که جدید بوده و درخواست آب دارند حتما در داخل شهرک ها مستقر باشند. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز باید نسبت به بازدیدهای میدانی از رودخانه های استان انجام و نقاط بحرانی به ویژه در مراکز جمعیتی شهری و روستایی شناسایی و مسیر رودخانه ساماندهی و بازگشایی شود.

وی بر انسداد چاه های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: هر چند تعداد چاه های غیرمجاز و برداشت آب در سطح استان کم و ناچیز است اما مدیران مربوطه باید نسبت به این مهم نیز توجه ویژه داشته و چاه های غیرمجاز را مسدود کنند.