تشکیل کارگروه فنی مطالعات بهنگام سازی برنامه ریزی منابع آب سد نگارستان

سرپرست دفتر فنی مطالعات طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با صدور ابلاغ عضویت از طرف مدیر عامل شرکت برای شش نفر از متخصصین با تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد ،  کارگروه فنی مطالعات بهنگام سازی برنامه ریزی منابع آب سد نگارستان به منظور بررسی گزارش ها تا تصویب نهایی […]

سرپرست دفتر فنی مطالعات طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با صدور ابلاغ عضویت از طرف مدیر عامل شرکت برای شش نفر از متخصصین با تحصیلات دکتری و کارشناسی ارشد ،  کارگروه فنی مطالعات بهنگام سازی برنامه ریزی منابع آب سد نگارستان به منظور بررسی گزارش ها تا تصویب نهایی مطالعات ، تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسن فرازجو اظهار کرد : در این مطالعات ، بهنگام سازی آمار و اطلاعات هواشناسی و هیدرولوژی ، منابع و مصارف آب در بخش های شرب ، صنعت ، کشاورزی و زیست محیطی مورد توجه می باشد که طی جلسه ویدئوکنفرانسی  با حضور اعضای کارگروه فنی و گروه مطالعاتی ، بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفت.
بررسی شرایط فعلی ، سیاست های تخصیص آب بین بخشی و ارزیابی سناریوهای مدیریتی و توسعه ای ، از دیگر مواردی می باشند که با لحاظ آن ها می توان با تخصیص بهینه منابع آب و در نظر گرفتن روابط اجتماعی – اقتصادی ، منافع حاصله را افزایش داد .
وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت علمی گروه های تخصصی افزود:  حسب وظایف محوله ، بررسی و تصویب گزارش های مطالعاتی شرکت آب منطقه ای گلستان در دفتر فنی مطالعات طرح های توسعه منابع آب و با همکاری اعضای کارگروه های فنی انجام می شود لذا سعی بر آن است تا در مطالعات فنی به علوم مرتبط با منابع آب ، توجه نموده و با رعایت دستورالعمل های مربوطه ، در جهت تدقیق مطالعات گام برداشته شود.

امید است با تشکیل کارگروه های فنی در بخش های مختلف و اشتراک اطلاعات علمی ، شاهد افزایش اثر بخشی مطالعات فنی طرح های منابع آب استان باشیم.

۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز احداث سد میرداماد
پیگیر مشارکت با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ساخت سد میرداماد هستیم.

در بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای و مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از سد میرداماد(شصت کلاته) برتسریع در آغاز عملیات اجرائی سد با شروع استملاکات تاکید شد.
سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان در این بازدید اظهار کرد: به دنبال مشارکت با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث سد میرداماد در استان هستیم تا با امکانات و توانمندی قرارگاه بتوانیم این سد را ظرف مدت کمتر از ۴ سال به اتمام برسانیم.
وی افزود: این سد نسبت به نرماب سد ساده تری است و اگر ساز و کار توافق با قرارگاه تکمیل شود ، پیش بینی ما این است سه ساله هم می توان سد را ساخت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: برای استملاک حدود ۸۰ هکتار اراضی داخل مخزن سد حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم این اعتبار در سال جاری تامین و استملاک همزمان با مطالعات فاز دوم طرح انجام شود.
مهندس سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد پس از اخذ ماده ۲۳ برای این سد وبا توجه به اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی که امسال برای آغازعملیات اجرائی آن در نظر گرفته شد، ضروری است مطالعات فاز دوم واستملاک اراضی واقع در مخزن سد هر چه سریع تر صورت گیرد.
مهندس عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در این بازدید،  بر اهمیت این سد برای تامین آب شرب گرگان تاکید کرد و اعلام آمادگی نمود که از ردیف های مرتبط اعتبار آن افزایش یابد.
گفتنی است سد میرداماد ۸ میلیون متر مکعب تخصیص شرب دارد که قادر است ۲۵ درصد از نیاز شرب شهرستان گرگان را تامین نماید.
این سد از نوع خاکی و با ظرفیت تنظیم ۱۳ میلیون متر مکعب است.