مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

تشکیل کارگروه استانی گذراز پیک مصرف برق در فارس با محوریت استانداری فارس

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به تشکیل کارگروه گذراز پیک مصرف انرژی برق  در تابستان ۱۴۰۱ گفت: نخستین جلسه این کارگروه با حضور مقامهای ارشد استان تشکیل شد.

مهندس محمدرضا سلاحی سه شنبه ۳۰ فروردین در حاشیه اولین جلسه کارگروه استانی گذراز پیک مصرف برق فارس، به خبرنگاران گفت: با توجه به تجارب خوب سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف انرژی برق، طی ایام پیک بار شبکه، شرکت توزیع برق شیراز، برنامه ریزی در این زمینه را از ماه ها قبل آغاز کرد.

سلاحی گفت: آنچه امسال مد نظر قرار گرفت، علاوه بر اقدامات مدیریتی منطبق بر دستورالعملها، توجه جدی به فرهنگسازی و تبیین ابعاد و اهمیت مدیریت مصرف برق و الگوسازی برای گروههای مختلف جامعه با کمک ارتقا آگاهی ها و تلاش در مسیر تغییر دیدگاهها بوده است

سلاحی هدف از طرح این پیشنهاد و تشکیل کارگروه گذر از پیک مصرف برق استان فارس را، جذب تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه های سیاست گذار، تصمیم ساز و اجرایی در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی با رویکرد کنترل مصرف برق در ساعات پیک بیان کرد.

سلاحی با بیان اینکه نخستین جلسه این کارگروه با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و با حضور مسئولان دستگاه های سیاسی، امنیتی، انتظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان برگزار و منجر به تصویب مصوباتی شد.

مدیر عامل توزیع برق شیراز گفت: از جمله مصوبات مهم این جلسه عبارت بودند از:

استمرار برگزاری جلسات گذر از پیک بصورت هفتگی در محل استانداری فارس.

تخصیص فرصت یک هفته ای به دستگاههای مختلف بویژه نمایندگان صنعت و معدن، شهرکهای صنعتی، جهاد کشاورزی و … جهت اعلام برنامه ها، پیشنهادات، و درخواستها در حوزه برق و ارایه برنامه عملیاتی جهت گذر از پیک مصرف.

اقناع سازی جامعه با استفاده از تمام ظرفیتهای فرهنگی و رسانه ای استان.

جمع اوری مراکز غیر مجاز رمز ارز  با همکاری تمامی دستگاههای ذی ربط.

بررسی تاثیر جا به جایی ساعت اداری در کاهش پیک مصرف.

عدالت استانی و شهرستانی در مدیریت اضطراری بار در صورت نیاز

شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی مناسب انجام شود.

سلاحی همچنین از برنامه ریزی برای اجرای پویشی با هدف تحت پوشش قرار دادن جمعیتی ۴ میلیونی در فارس خبر داد و گفت: در این پویش با همکاری  آموزش و پرورش استان فارس، جمعیت دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و فرهنگیان، به عنوان گروه هدف اقدامات فرهنگی مد نظر قرار گرفته اند.

او در ادامه با قدردانی از همکاری بسیج در راستای اقدامات فرهنگی جهادی، گفت: خوشبختانه امسال شاهد همراهی و همکاری مطلوب سازمان های مختلف بسیج اقشار، در برنامه ریزی و اجرای برنامه های جهادی در ابعاد آموزشی، فرهنگسازی، پایش و ممیزی انرژی در گروههای مختلف از مشترکین برق است.

وی ادامه داد: پایش مشترکین صنعتی با همکاری بسیج مهندسین  آغاز شده و برنامه ریزی جهت کنترل بار مصرفی ادارات با همکاری بسیج ادارات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز همچنین گفت: سال گذشته و با تعامل نسبتا خوب دستگاه های اجرایی و همراهی مناسب مشترکان بخشهای مختلف، شاهد اجرای سیاستهای مدیریت مصرف ابلاغی از سوی وزارت نیرو در استان فارس و خصوصا کلانشهر شیراز و کاهش حداقلی تبعات و عوارض افزایش مصرف برق در ایام گرم سال بودیم.

وی افزود : امسال با توجه به کاهش بارندگی، نبود تعادل بین میزان تولید و مصرف انرژی برق، پیش بینی گرمای زودرس، افزایش تعداد مشترکان بخشهای مختلف و …. احتمال افزایش قابل ملاحظه مصرف وجود دارد.

سلاحی با یادآوری اینکه راهکارهای بسیار ساده و عملیاتی برای مدیریت مصرف برق وجود دارد، گفت: این راهکارها بدون اینکه تاثیری بر میزان رفاه شهروندان داشته باشد، علاوه بر مدیریت مصرف انرژی برق منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه برق بها خواهد شد.