مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران خبرداد:

تشکیل قرارگاه رسانه ای صنعت آب تا ۲ ماه آینده

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه قرارگاه رسانه ای صنعت آب با موافقت وزیر نیرو تشکیل خواهد شد، گفت: این قرارگاه با هدف پوشش اخبار حوزه آب، اطلاع رسانی شایسته و کمک رسانه ای به شرکت های آب کشور تشکیل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه‌ای کشور با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

محمد حسین رنجبران با اشاره به اینکه در این قرارگاه خدمات شایسته ای به شرکت های آب کشور ارائه خواهیم کرد، اظهار کرد: در راستای کمک رسانی به شرکت های حوزه آب، بخشی از هزینه های قرارگاه رسانه ای صنعت  آب در قالب کار اجرایی تامین می شود.

وی با اشاره به راه اندازی خبرگزاری تخصصی آب، افزود:  اخبار شرکت های آب و آبفای کشور با انعقاد قرارداد با قرارگاه رسانه ای صنعت آب به صورت تخصصی پوشش داده می شود و همه با یک سیستم واحد و سیاست گذاری مشخص اداره خواهد شد.

 رنجبران با اشاره به اینکه رسانه شرایط کشور را مدیریت می‌کند، اظهار کرد: شرایط موجود در کشور ضمن آگاهی بخشی درست، باید به گونه ای مطرح شود که نگرانی برای مردم ایجاد نکند که این اقدام هنرمندی و تخصص رسانه ای را می طلبد.

وی با اشاره به تاکید وزیر نیرو به اهمیت رسانه در کشور و آگاهی بخشی افکار عمومی در خصوص بحران آب، افزود: شرکت های آب در هر استان باید یک اتاق فکر در راستای حل بحران آب با حضور افراد متخصص رسانه ای، جامعه شناس و علوم ارتباطات به صورت هفتگی ایجاد کنند.

رنجبران با اشاره به اینکه در ۶ ماه آینده با کاهش بارندگی با کمبود شدید آب مواجه خواهیم شد، گفت: تنها راه ما این است که مردم را قانع کنیم که با وضعیت بحرانی موجود نهایت همکاری را در صرفه جویی آب  داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها بارش نداریم، گفت: نبود بارش در پاییز و زمستان اوضاع سال آبی را پیچیده و سخت خواهد کرد لذا در مدیریت منابع آب باید دقیق عمل شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه مهمترین موضوع کشور در حال حاضر بحران آب است، ادامه داد: هر استان باید یک راهبرد و استراتژی ویژه ای در بحث رسانه و اطلاع رسانی در حوزه آب داشته باشد‌ و مدیران شرکت های آب منطقه‌ای و آبفا کشور در رسانه های استانی خود حضور پررنگ داشته باشند.

رنجبران ادامه داد: در راستای حل بحران آب و آگاهی بخشی نوین به مردم باید از تریبون های نماز جمعه استفاده کنیم همچنین از ظرفیت مدارس، هنرمندان، ورزشکاران و افراد شاخص استانی و ملی در این زمینه باید استفاده کرد.

در ادامه نشست مدیران شرکت های آب منطقه ای کشور یک روز کاری حوزه مربوطه را شرح دادند و توضیحی در مورد تعداد نیرو و تجهیزاتشان در استان، اقدامات بلند مدت و در دست اقدام، چگونگی تأمین بودجه، وضعیت منابع آبی استان و مهمترین نقطه قوت در حوزه روابط عمومی ارائه کردند.

در پایان مدیران روابط عمومی شرکت های آب منطقه‌ای کشور در کارگاه تدوین سند برنامه ریزی استراتژیک روابط عمومی های آب کشور شرکت کردند.