علیرضا علیزاده،مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان گفت:

تشدید سرما نیاز به مدیریت شدید انرژی را در پی خواهد داشت

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: اگر مصرف گاز در روزهای سرد زمستان در بخش خانگی وتجاری کنترل نشود قطعا دربخش صنعت محدودیت اعمال خواهد شد.

طی چند ماه اخیر شاهد بودیم که در زمینه تامین برق مشکلاتی وجود داشت. اکنون با نزدیک شدن به فصل زمستان باز زمزمه هایی از کاهش تولید را از مسوولین می شنویم که نگرانی مردم و صنعتگران را دو چندان کرده است . همه ترس ها از آن است که  شرایط تابستان طی ماه های پیش رو نیز تکرار شود وبرق کشور در زمستان نیز به طور کامل تامین نشود که به شدت برای صنعت برق دلهره آور خواهد بود.از آنجا که کمبود تولید و دلایل آن این روزها به مسائل روز تبدیل شده  گفتگویی با مهندس علیرضاعلیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان انجام داده ایم که ماحصل آن در ادامه آمده است:

مدیر عامل شرکت توزیع برق با عنوان این مطلب که تامین نشدن گاز و سوخت کافی برای نیروگاه ها در زمستان بخش تولید برق را با نگرانی هایی  روبرو کرده است افزود: در حال حاضر نگرانی صنعت برق کشور تامین سوخت زمستانه نیروگاه های حرارتی کشور است و این احتمال وجود دارد که کمبود گاز، تولید برق را دچار مشکل کند.

علیرضا علیزاده ادامه داد: باتوجه به پیش بینی سرمای شدید در فصل زمستان در مناطق سرد سیرکشور افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افت فشار گاز را درپی خواهد داشت و تامین سوخت  نیروگاه های گازی را در زمستان با مشکلات بسیاری مواجه خواهد نمود .اگر چه جای نگرانی نیست و سوخت های جایگزین برای نیروگاه ها از ماه ها پیش تامین شده است ولی همچنان  جهت جلوگیری از هر گونه کمبود سوخت و در پی آن تولید برق نیاز است کلیه مردم عزیزمان به اصول مدیریت مصرف که چندین سال به فراموشی سپرده شده بود توجه کنند تا بتوانیم با یاری یکدیگر از فصل سرما نیز با آرامش و بدون مشکل عبور نماییم .

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان افزود: اگر مصرف گاز در روزهای سرد زمستان کنترل نشود ناگزیر در بخش صنعت محدودیت اعمال خواهد شد.و در حال حاضر نیز با صنایع بزرگ که همواره در کنار صنعت برق بوده اند وارد عقد تفاهم نامه های مدیریت انرژی شده ایم و سعی خواهیم نمود با مدیریت و  همراهی صنایع مشکلی در مصارف خانگی ایجاد نشود ولی در صورت عدم همکاری مردم عزیز و گذر از سهم تعدیل صنایع مجبور به اعمال مدیریت انرژی در بخش خانگی خواهیم شد .