تسریع در عملیات امدادی و بهبود کیفیت با برق رسانی بهتر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر اهمیت برق‌رسانی در مواقع بحرانی گفت: تامین برق و روشنایی مناطق حادثه‌دیده نقش مهمی در بهبود کیفیت و تسریع در انجام عملیات امدادی دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تاکید بر اهمیت برق‌رسانی در مواقع بحرانی گفت: تامین برق و روشنایی مناطق حادثه‌دیده نقش مهمی در بهبود کیفیت و تسریع در انجام عملیات امدادی دارد.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی در نشست هم‌اندیشی با حمید منجّم؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی و جمعی از مدیران این مجموعه گفت: وجود برق، علاوه بر آن که کیفیت عملیات امداد و نجات را بهبود می‌بخشد، شرایط درمان آسیب‌دیدگان را نیز تسهیل می‌کند.

وی گفت: مجموعه صنعت برق ویژگی‌هایی دارد که باعث می شود در مواقع بحرانی بهتر و سریعتر از سایر مجموعه‌های خدمات‌رسان فعالیت کند. انتقال انرژی برق به دلیل دارا بودن انعطاف و قابلیت جابجایی به راحتی می تواند در مواقع بحرانی قبل از انرژی های آب و گاز محقق شود.

حسامی با بیان اینکه تاریکی احساس ترس و خوف می‌آورد، افزود: حتی وجود کوچکترین نور در منطقه‌ای که در تاریکی مطلق قرار دارد، احساس امنیت می‌آفریند.

وی تاکید کرد: استان و شهر ما همواره در معرض خطر بوده است و باید همیشه آمادگی لازم را برای مقابله با بلایای احتمالی داشته باشیم. ما وظیفه خود را می‌دانیم و همواره در این مسیر حرکت می‌کنیم، تا خدای نکرده در صورت بروز حادثه‌ای، نه تنها خود به یک معضل برای ارگان‌های امدادرسان تبدیل نشویم، بلکه در کنار امدادگران، بتوانیم در حیطه وظایف خود فعالیت کنیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بر ضرورت تامین امکانات اولیه و ابتدایی و حفظ امنیت فکری و جانی همکاران و خانواده‌های آن‌ها در زمان بروز حوادث گفت: همکاران برق تبریز زمانی می‌توانند در مواقع بحران، خدمت‌رسانی کنند که قبل از هر چیز از بابت آسایش و آرامش خانواده خود مطمئن باشند.

وی با بیان اینکه توزیع مویرگی شبکه برق مشترکین تبریز، اسکو و آذرشهر توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز صورت می‌گیرد، افزود: ما در حال حاضر افتخار خدمت‌رسانی به یک میلیون و ۸۰  هزار مشترک را بر عهده داریم.

حسامی با اشاره به سابقه تشکیل هلال احمر گفت: سازمان صلیب سرخ با نیت خیرخواهانه و بشر دوستانه در سال ۱۸۵۹ در سوئیس تشکیل شد و همانطور که از نام این سازمان بر می‌آید، این مجموعه اهداف غیر انتفاعی به معنای واقعی دارد که در زمان بروز حوادث طبیعی و جنگ حضور یافته و در شرایط عادی در بحث‌های محیط زیستی، گسترش صلح و دوستی بین ملت‌ها، اقوام و امت‌ها می پردازد.

حسامی ادامه داد: همواره در اسلام تاکید زیادی به بحث نوع‌دوستی، مهرورزی و یاری‌رسانی شده است، اسلام معتقد است انسان از یک نسل واحد خلق شده و باید همواره همبستگی و همدلی در زندگی مردم جاری و سازی باشد.

حسامی در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات و از جان‌گذشتگی‌های جمعیت هلال احمر، برای همکاری و همیاری با این مجموعه اعلام همکاری کرد.