تست و بازرسی ایمنی بیش از ۱۲۰۰پست برق در استان مرکزی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از تست و بازرسی ایمنی بیش از ۱۲۰۰پست برق در استان خبرداد.

به گزارش برقآب، تست و بازرسی ایمنی پست های برق در استان مرکزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه پست های برق مسئولیت انتقال و توزیع نیروی برق را بر عهده دارند، ایمنی و عملکرد صحیح آنها می تواند نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و ایمنی جامعه داشته باشد.

مقامات معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در خبری اعلام کردند که تست و بازرسی ایمنی بیش از ۱۲۰۰ پست برق در استان انجام شده است. این مانور با حضور ۱۴۰ نیروی متخصص برگزار شده است و در طول دو روز صورت گرفته است.

در این مانور، بخش های مختلفی از تاسیسات برقی مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته و اقدامات ایمنی مناسب برای اطلاع رسانی قبل از بازگشایی مدارس انجام شده است. نصب ۲۲۴۸ مورد علائم خطربرق گرفتگی و نصب ۸۰۰ بنر اطلاع رسانی ایمنی در نقاط مختلف شهری و روستایی از جمله دستاوردهای این مانور بود.

علاوه بر آن، در این مانور ۲۲۸ مورد کانون خطر شناسایی و رفع شده است. اقداماتی نظیر اصلاح تابلوهای فاقد قفل، اصلاح کابل های برق تحت فشار و کابل های برق در دسترس، بهبود آرایش کابل های برق آویزان و بهینه سازی درب معیوب تابلو ها انجام شده است.

به این ترتیب، تست و بازرسی ایمنی بیش از ۱۲۰۰ پست برق در استان مرکزی در قالب یک مانور موفق برگزار شده است. این مانور با کمک نیروهای متخصص و با اجرای اقدامات ایمنی مختلف، توانسته است خطرات احتمالی را شناسایی و رفع کند و برای اطلاع رسانی به جامعه اقدامات لازم را به عمل آورد.