نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و برق با مدیران ارشد صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بین آحاد جامعه را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد. به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس رمضانی در این نشست […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در نشست هم اندیشی مدیران ارشد صنعت آب و برق با مدیران ارشد صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بین آحاد جامعه را بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، مهندس رمضانی در این نشست با اشاره به اعمال خاموشی ها و قطع برق مشترکین در مشهد گفت: شرایط امروز بسیار حساس و شکننده است در این حال کلیه همکاران در صنعت برق مشغول فعالیت بوده و پای کار هستند.

وی گفت: به منظور کاهش خاموشی ها، با همکاری بخش کشاورزی و امضای تفاهم نامه با آنها تلاش شده تا برق مشترکین خانگی کمتر قطع شود. همچنین استفاده از دیزل ژنراتورهای ادارات و سازمان ها از دیگر برنامه های ماست که پیگیری می شود. وی گفت: در صورت استفاده از دیزل حرم رضوی حدود ۱۵ مگاوات وارد مدار می شود که معادل یک سوم برق شهر کاشمر خواهد بود.

مهندس رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت دستگاه های غیرمجاز رمز ارز همواره ذهن مردم را به شدت مشغول کرده اما در حدی نیست که صنعت برق را تهدید کند، گفت: تاکنون ۴۰۰۰ دستگاه غیرمجاز ماینر در مشهد جمع آوری شده که معادل ۷ مگاوات می باشد. در این حال با توجه به همکاری دستگاه قضایی، خوشبختانه برای جمع آوری این دستگاه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی اجرای طرح خاموشی یک در میان چراغ های روشنایی معابر را با هدف کاهش و کنترل خاموشی ها خاطرنشان کرد و گفت: با اجرای این طرح معادل ۱۷ میلیون وات صرفه جویی برق داشته ایم.

مهندس رمضانی در ادامه تصریح کرد: تمام کنتورهای برق شهر مشهد هوشمند بوده واز راه دور قابل قطع است بنابراین برق ادارات پرمصرف قطع می شود و در این خصوص طی ۲ هفته اخیر برق ۲۰۰ اداره پرمصرف در مشهد قطع شده است.

وی گفت: در برنامه اعمال خاموشی در مشهد، برق بیمارستان ها و مراکز حساس قطع نخواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست زمینه های همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین شرکت توزیع برق مشهد و صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی مورد تأکید قرار گرفت.