۷۸۴ دکل فوق توزیع در راستای پایداری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان‎‎ ترمیم شدند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال جاری 195 هزار و 469 کیلوگرم نبشی برای رفع کسری از 784 دکل فوق توزیع برق این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در سال جاری ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم نبشی برای رفع کسری از ۷۸۴ دکل فوق توزیع برق این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ بیان کرد: این شرکت با وسعت ۸۰۳۰۵ کیلومتر مربع در جایگاه پنجم کشور و از لحاظ کیلومتر مدار خط با دارا بودن ۹۳۵۵ کیلومتر مدار در جایگاه ششم کشور قرار دارد که با توجه به وجود خطوط متعدد نیروگاهی و تبادلی با سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای ساخت دکل‌های برق از نبشی‌های گالوانیزه استفاده می‌شود، افزود: در سالیان اخیر به علت شرایط جوی مانند طوفان و تندباد و افزایش سرقت نبشی، کاهش استقامت مکانیکی دکل و در نتیجه بروز حوادثی همچون سقوط دکل را به همراه داشته که نیاز به ترمیم و احداث مجدد داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در همین راستا در سال ۱۴۰۱ پس از بازدیدهای مداوم از دکل‌های برق و گزارش حوادث رخ داده، بمنظور رفع کسری نبشی ۷۸۴ دکل فوق توزیع برق، اقدام به انجام کسری‌بندی به میزان ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم با ارزش ریالی ۲۰۰  میلیارد ریال کرده است.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: از تعداد دکل‌های ذکر شده بیشترین دکل‌های رفع کسری به ترتیب در ناحیه مارون با ۱۳۷ دکل و ناحیه شمال با ۱۱۸ دکل بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.