ترانس مشترکین اختصاصی در کردستان هوشمندسازی می شود

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با هدف حفظ و نگهداری از تجهیزات شبکه برق استان، ترانس مشترکین اختصاصی در سطح استان با نصب هشدار دهنده، هوشمند سازی می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمد منتظری مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان  در اولین جلسه کمیته پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه برق که با حضور قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستانها و چند تن دیگر از مسئولین شرکت در سالن جلسات برگزار شد، گفت: سرقت از تجهیزات برق موجب بروز صدمات و خسارات قابل توجه به شبکه توزیع برق و زیان مضاعف به اموال عمومی  می شود که همین امر آسیب جدی به صنعت برق استان و به تبع آن کشور وارد می کند.

وی افزود:با توجه به افزایش سرقت تجهیزات و تأسیسات شبکه برق و همچنین نزدیک شدن به پیک بار مصرف برق، ضروریست تا با نگاه کارشناسانه، همکاری و همیاری نیروی های انتظامی و اتخاذ تصمیمات مناسب مدیریتی وهمچنین افزایش میزان تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان، این چالش را کنترل و مدیریت کنیم.

منتظری اظهار داشت: بدین منظور با هدف حفاظت و نگهداری از تجهیزات شبکه برق دو موضوع اختصاص هشداردهنده ترانس به مشترکین اختصاصی و همچنین تشکیل بانک اطلاعات بروز از میزان سرقت های صورت گرفته از تجهیزات شبکه دومصوبه مهم این کمیته بود که در جلسه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه استفاده از هشدار دهنده ترانس بر روی شبکه برق مشترکین اختصاصی به میزان قابل توجهی سرقت ترانسفورماتورها را کاهش می دهد، افزود: هزینه نصب و راه اندازی این هشدار دهنده ها کمتر از ۲ میلیون تومان است و با نصب آن مشترکین اختصاصی در صورت هرگونه تغییر وجابجایی سریعا” از موضوع مطلع می شوند.

منتظری اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار را یکی از اقدامات موثر در راستای پیشگیری از سرقت در شبکه عنوان کرد و افزود: مقرر است امسال بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در سطح استان تبدیل به کابل خودنگهدار شود.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: با اجرای پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در شبکه، سارقین بیشتر به سرقت سایر تجهیزات شبکه از جمله ترانس و فیدرها روی می آورند که در همین راستا سال گذشته ۲۵ دستگاه ترانس در استان به سرقت رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۸ تن سیم و کابل در شبکه سرقت شد، افزود: در مجموع سرقت سیم و کابل از تجهیزات شبکه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل تر ۱۲ درصد کاهش یافته است.

گفتنی است استفاده از ظرفیت بسیج، دهیاری ها و شوراها در روستاهایی که میزان سرقت تجهیزات شبکه برق در آن ها بالاست از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.