ترانس جریان ۲۳۰ کیلوولت پست اهواز ۲ تعویض شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تعویض ترانس جریان ۲۳۰ کیلوولت پست اهواز ۲ با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۵۴۷ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ با اعلام این خبر بیان کرد: عملیات خرید، دمونتاژ، نصب و راه‌اندازی تعداد ۱۱۷ دستگاه ترانس جریان ۲۳۰ کیلوولت پست اهواز ۲ با ارزش سرمایه‌گذاری ۵۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اصلاح و بهینه‎‌سازی شبکه انتقال به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: بهبود عملکرد سیستم حفاظتی با تغییر کلاس دقت ترانس جریان ۲۳۰ کیلوولت و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از انفجار ترانس جریان بعلت قدمت بالا و خاموشی گسترده در شبکه انتقال و همچنین کاهش هزینه تعمیرات از جمله مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری از این پروژه است.
افزایش ضریب اطمینان عملکرد سیستم حفاظتی با جداسازی مسیر تغذیه جریانی رله‌های دیستانس اولیه و ثانویه و استفاده از ترانس جریان با مشخصات بهینه با عنایت به بالا بودن سطح اتصال کوتاه پست اهواز ۲، از دیگر اهدافی است که مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای نصب و راه‌اندازی ترانس‌های جریان پست اهواز ۲، برشمرد.
بر اساس این گزارش، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان وظیفه تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.