تخصیص ۱۰میلیار ریال جهت کاهش آب بدون درآمد خراسان رضوی

معاون بهره برداری آبفا خراسان رضوی از اختصاص ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های کاهش آب بدون درآمد در شهرهای این استان خبر داد. به گفته “مهدی جهان طلب” این مبلغ برای خرید لوازم و تجهیزات کاهنده مصرف آب در اماکن مذهبی ، تهیه تجهیزات کنترل فشار و اندازه گیری در شرکت های تبصره […]

معاون بهره برداری آبفا خراسان رضوی از اختصاص ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های کاهش آب بدون درآمد در شهرهای این استان خبر داد.

به گفته “مهدی جهان طلب” این مبلغ برای خرید لوازم و تجهیزات کاهنده مصرف آب در اماکن مذهبی ، تهیه تجهیزات کنترل فشار و اندازه گیری در شرکت های تبصره دو تربت حیدریه ، سبزوار و نیشابور و امورهای خواف ، فیروزه و گلبهار و زون بندی  شبکه آب شهرنیشابور صرف می شود.
وی به برنامه شهرداری گلبهاربه جداسازی فضای سبز از آب شرب اشاره کرد و اظهار داشت: کنتورهای هوشمند برای مدیریت آبیاری فضای سبز در نقاط مختلف این شهرنصب می شود.
“جهان طلب” همچنین شناسایی  بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه کنتور خانگی با عمر بیش از هشت سال در خراسان رضوی را ید آور شد و افزود: اصلاح شبکه ، تعویض کنتورهای خراب و کم کار و شناسایی انشعابات غیر مجاز آب در راستای برنامه سازگاری با کم آبی  با جدیت دنبال می شود به گونه ای که در سال قبل اقدام به تعویض ۱۶هزار دستگاه کنتور خانگی در استان شد.
وی با بیان اینکه  ۵۸ دستگاه کنتور “اینزرشن” با هدف پایش خروجی و ورودی مخازن آب در بیش از۱۰ امورآبفا خراسان رضوی در حال نصب است اعلام کرد: ۱۵هزار انشعاب غیر مجازآب  تا پایان سال در شهرها و روستاهای استان جمع آوری خواهد شد که این رقم در سال گذشته ۵ هزارو۷۰۰ فقره بود.