تخصیص بیش از ۱۳ میلیارد ریال تخفیف به مشترکان خانگی کم‌مصرف برق اردبیل

به‌دنبال اجرای طرح ملی برق امید که با هدف تخفیف ۱۰۰ درصدی قبض برق مشترکان خانگی کم‌مصرف از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است، بیش از ۲۱۰ هزار مشترک برق استان اردبیل مشمول پاداش برق رایگان شدند. معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف […]

به‌دنبال اجرای طرح ملی برق امید که با هدف تخفیف ۱۰۰ درصدی قبض برق مشترکان خانگی کم‌مصرف از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است، بیش از ۲۱۰ هزار مشترک برق استان اردبیل مشمول پاداش برق رایگان شدند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق و تغییر نگرش مصرف کنندگان «بخش خانگی» به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده، طرح ملی برق امید با تصویب هیئت وزیران از سال گذشته آغاز شد و استان اردبیل همگام با سراسر کشور در اجرای دقیق این طرح گام‌های موثری برداشت.
وی افزود: در این طرح مشترکان به سه دسته مشترکان کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین شده است که مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.
محمد حسین دیده بان، مشارکت هم استانی‌های اردبیلی را در مدت اجرایی شدن این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: از مجموع حدود ۴۸۰ هزار مشترک خانگی خوشبختانه بخش عمده‌ای در گروه‌های مشترکان کم مصرف و خوش مصرف قرار دارند و تنها ۲۰ درصد از مشترکان در گروه پرمصرف‌ها هستند و البته مصرف انرژی برق این گروه بیش از دو برابر سایر مشترکان است.
وی خاطرنشان کرد: از نتایج عملیاتی شدن طرح برق امید در استان اردبیل می‌توان به تخصیص  پاداش بیش از ۱۳ میلیارد ریالی به ۴۶۳ هزار قبض مشترک برق تخفیف ۱۰۰ درصدی اعمال شده است، که به نوبه خود تاثیر بسزایی در حذف هزینه انرژی برق از سبد خانوار این تعداد از مشترکان و همچنین صرفه‌جویی قابل توجه مصرف انرژی برق در بخش خانگی دارد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن درخواست از همه مشترکان برق به رعایت الگوی صحیح مصرف انرژی برق،  افزود: مردم با کاهش مصرف برق خود در فصل تابستان در شهرهای شمالی استان (اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد، جعفرآباد) به ۱۵۰ کیلووات ساعت و در سایر شهرهای استان  به ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در فصول دیگر به ۸۰ کیلووات ساعت ضمن بهره‌مندی از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبوض برق خود نقش بسزایی در حفظ منابع و ذخایر ملی خواهند داشت.
شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل درحال حاضر به ۵۸۸۳۳۷ مشترک برق در سرتاسر استان خدمت رسانی می‌کند.