تحقق ۹۸ درصدی برنامه‌های نگهداری و تعمیرات برق منطقه‌ای یزد

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد از تامین برق مطمئن و پایدار با بهره برداری مناسب از پست ها و  اجرای ۹۸ درصدی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه نگهداری و تعمیرات شبکه های انتقال و فوق توزیع در این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علی‌محمد فتح‌آبادی، ضمن اعلام این خبر، […]

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد از تامین برق مطمئن و پایدار با بهره برداری مناسب از پست ها و  اجرای ۹۸ درصدی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه نگهداری و تعمیرات شبکه های انتقال و فوق توزیع در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، علی‌محمد فتح‌آبادی، ضمن اعلام این خبر، تعداد برنامه‌های اجرا شده در این حوزه را ۴۱۰۰ عنوان دانست و افزود: همچنین سرویس و نگهداری تجهیزات و شبکه‌های مرتبط با صنایع بزرگ به طور کامل انجام شده و ۹۶.۵ درصد عملکرد صحیح سیستم‌های حفاظتی در زمان حوادث نیز به ثبت رسیده است.

فتح‌آبادی همچنین خط مقدم مدیریت مصرف برق در پیک بار تابستان و مدیریت انرژی زمستان گذشته را مرکز دیسپاچینگ دانست و گفت: هماهنگی با مشترکین صنعتی، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت‌های بالادستی از جمله شرکت مدیریت شبکه برق ایران و شرکت توانیر نیز انجام شد و در نتیجه این امر، در سال گذشته کمترین خاموشی برای مشترکین خانگی اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در حوزه دیسپاچینگ و مخابرات نیز همواره از لحاظ شاخص رویت پذیری پست‌های انتقال، در مرکز دیسپاچینگ ملی رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه نظارت مستمر بر نیروگاه‌های تولید پراکنده و انجام بازدیدهای دوره‌ای از این نیروگاه‌ها، پایش مداوم اطلاعات کنتورهای نصب شده در شبکه و عیب‌یابی مکانیزه این کنتورها را از دیگر فعالیت‌های معاونت بهره برداری در سال ۹۹ عنوان کرد.

وی با اشاره به تفویض اختیار صورت‌گرفته از سوی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، گفت: فرآیند کلیه سندهای مالی و قراردادها تا سقف  معاملات متوسط در معاونت بهره‌برداری انجام می‌شود که در این راستا در سال گذشته ۱۸۰ فقره استعلام در سامانه ستاد دولت برگزار و ۵۲ مورد از این تعداد به عقد قرارداد منجر شد.

اجرای پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی، تأمین لوازم‌یدکی و تامین اقلام مورد نیاز در مدیریت بحران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۷ میلیارد تومان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد است که با وجود محدودیت‌های نقدینگی و مشکلات تأمین پروژه‌ها، با موفقیت به پایان رسیده است.

همچنین خودارزیابی واحدهای بهره‌برداری و ارزیابی مستمر بهره‌برداران پست‌ها، ایجاد ۲۰ فرصت گردش شغلی به‌منظور ایجاد فرصت رشد و توسعه جانشین‌پروری در میان همکاران و برنامه‌ریزی و مدیریت به‌کارگیری نیروی انسانی در شرایط بحران برای تداوم بهره‌برداری از شبکه  نیز از دیگر اقداماتی است که در معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شده است.

فتح‌آبادی همچنین افزود: در سال ۹۹ دوره‌های آموزشی متعددی در راستای رشد حرفه‌ای همکاران برگزار شد کهDCS، سیستم‌های تغذیه  AC/DC، تپ چنجر، اصول مانور شبکه، اتوماسیون پست‌ها و حفاظت ویژه، برخی از موضوعات این دوره‌ها بوده‌اند .

وی در ادامه تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و HSE خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، و لزوم استمرار خدمت‌رسانی و تامین برق پایدار مشترکین، رعایت مسائل بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در همین راستا در سال گذشته، ضمن ضدعفونی مستمر تمامی پست‌ها و ساختمان‌های ستاد، مواد ضدعفونی و بهداشتی در اختیار همکاران قرار گرفت.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد در پایان افزود: همچنین پایش مداوم حریم خطوط از طریق همکاران و پیمانکاران معاونت بهره‌برداری برای حفظ ایمنی جاده و جلوگیری از پیش آمدهای نامطلوب، انجام مانورهای عملیاتی جابه‌جایی بار پست‌های شهید منتظر قائم، هرات، مروست، چاهک، بهاباد و ابرکوه به پست‌های مجاور جهت جلوگیری از قطعی برق و آمادگی در شرایط بحرانی، انجام شده است.