تحقق پایداری برق در تابستان سخت امسال و تدابیر مدیریت مصرف

مدیربهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران گفت: با همکاری بسیار خوب هموطنان و تدابیر اندیشیده شده و تولید حداکثری نیروگاههای کشور علیرغم تابستان بسیار سخت، تا این لحظه مشکل خاصی درتامین برق و پایداری شبکه نداشتیم.

به گزارش برقآب، مدیربهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران در یک گفتگو با شبکه خبر، در مورد مشکلات و تدابیر مربوط به تامین برق و پایداری شبکه در تابستان سخت امسال صحبت کرد. او اعلام کرد که با همکاری بسیار خوب هموطنان و تدابیری که اندیشیده شده بودند، تا کنون مشکل خاصی در تامین برق و پایداری شبکه نداشته‌اند.

درباره تقاضای مصرف برق در این روزها، جمشیدی اعلام کرد که با افزایش دمای هوا، نیاز مصرف برق کشور نیز افزایش یافته است. او اظهار کرد که در روز گذشته، تقاضای مصرف برق در زمان اوج به حدود ۶۷۱۸۰ مگاوات رسید، که افزایشی در مقایسه با روز مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین، بر اساس پیش بینی‌ها، امروز میزان تقاضای مصرف برق به حدود ۶۷۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه برای روزهای آینده، خنک شدن هوا پیش‌بینی نشده است و در اکثر نقاط کشور دمای هوا در حال افزایش است، جمشیدی از هموطنان خواست تا همچنان به برنامه‌های مدیریت مصرف توجه کنند و همکاری خود را با صنعت برق ادامه دهند.

او در پاسخ به سؤالی درباره مشکلات تامین برق بخش خانگی، اعلام کرد که با همکاری بسیار خوب هموطنان و تدابیری که اندیشیده شده بودند، تا کنون مشکلی در تامین برق و پایداری شبکه برق وجود نداشته است. در نهایت، با توجه به روند افزایشی دما در روزهای آینده، از هموطنان خواست تا در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ از استفاده از وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند و در کولرهای گازی درجه حرارت ۲۵ را تنظیم کنند. همچنین، استفاده از دور کند کولرهای آبی نیز توصیه شده است. این اقدامات به پایداری شبکه و برق‌رسانی مطمئن در باقیمانده روزهای ماه شهریور کمک خواهد کرد.