تحقق رسالت شرکت در گرو جلب رضایتمندی همکاران است.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان به جلب رضایت همکاران اشاره کرد و گفت: تحقق رسالت شرکت در گرو جلب رضایتمندی همکاران است. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان مهندس محمدصادق مصدق با بیان اینکه جایگاه معاونت منابع انسانی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان بسیار حساس است، اظهار کرد: این معاونت محل […]

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان به جلب رضایت همکاران اشاره کرد و گفت: تحقق رسالت شرکت در گرو جلب رضایتمندی همکاران است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خراسان مهندس محمدصادق مصدق با بیان اینکه جایگاه معاونت منابع انسانی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان بسیار حساس است، اظهار کرد: این معاونت محل تلاقی خواسته‌های کارکنان و سازمان با یکدیگر است. در واقع سازمان برای رسیدن به رسالت خویش نیازمند به کارگیری و بهره‌گیری از نیروی‌های انسانی توانمند شرکت است.

وی تصریح کرد: رضایتمندی کارکنان همانقدر مهم است که انجام رسالت شرکت؛ این مهم انجام‌پذیر نیست مگر با یک مدیریت صحیح که معاونت منابع انسانی در این حوزه نقش اثرگذاری دارد. نقاط قوت معاونت منابع انسانی حضور نیروی‌ها و مدیرانی توانمند و باانگیزه است که از صمیم قلب مشغول فعالیت هستند.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان ابراز امیدواری کرد، طی مسیر پیش رو با هدف جلب رضایتمندی کارکنان، ایجاد انگیزه و شکل‌گیری روحیه خدمتی در همکاران با موفقیت دنبال شود.

مهندس مصدق تصریح کرد: رضایتمندی به ویژه در شرایط فعلی در گرو اولویت بخشی به مسائل اقتصادی و مالی همکاران است که اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مسیر در کنار استفاده از امکانات شرکت لازم است یک ارتباط توام با اعتماد بین مسئولان شرکت و همکاران منابع انسانی با سایر کارکنان شرکت ایجاد شود و یک درک متقابل بین ۲ طرف شکل بگیرد تا از این رهگذر همکاران شرکت به نحو بهتری با چارچوب‌های عملکردی معاونت منابع انسانی و چارچوب اختیارات و محدودیت‌های قانونی آشنا شوند و از حدود و ثغور این بخش از شرکت آگاه شوند.

معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه اطمینان می‌دهم که همه همکاران این معاونت با علاقه پیگیر مسائل کارکنان شرکت هستند، گفت: در حال حاضر معاونت منابع انسانی در کنار انجام وظایف جاری و تعریف شده و با اتکا به توجه خاص مدیریت عامل پیگیر مسائل مالی و رفاهی همکاران نیز می‌باشد. به عنوان نمونه در حوزه رسیدگی به امور رفاهی با بهبود شرایط کرونا دنبال فعال کردن مجدد برنامه‌های ورزشی هستیم.

برگزاری ۲۵ عنوان دوره آموزشی در شرکت برق منطقه‌ای خراسان طی تابستان ۱۴۰۰

دکتر محمد طلوع خیامی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع انسانی و آموزش شرکت برق منطقه‌ای خراسان، با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت در شرکت اظهار کرد: دانش و مهارت عملکرد شغلی را بهبود می‌بخشد. توسعه دانش و مهارت‌های منابع انسانی از مهمترین توانمندسازهای سازمان‌هاست. در همه الگوهای جامع تعالی سازمانی سهم زیادی به آموزش کارکنان به عنوان یک توانمندساز مهم و موثر بر عملکرد و تعالی کارکنان و سازمان داده می‌شود. از این روی اکثر سازمان‌های پیشرو و موفق سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای آموزش و به‌سازی منابع انسانی خود انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس و در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی این دفتر هر سال اقدام به برنامه‌ریزی و تدوین تقویم‌های آموزشی از جمله تقویم آموزشی مصوب توانیر، بسته آموزشی ارتقای مهارت‌های نرم‌افزاری، بسته آموزشی ویژه توانمندسازی بانوان، بسته آموزشی ارتقای دانش و مهارت‌های حوزه خدمات و سمینارهای آموزشی عمومی در حوزه بهداشت و سلامت تن و روان می‌نماید.

دکتر طلوع بیان کرد: در سال جاری و در فصل تابستان این دفتر موفق به اجرای اثربخش ۲۵ عنوان دوره آموزشی شده که وضعیت کلی آن ۲۹ هزار و ۹۱۰ نفر ساعت آموزشی بوده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع انسانی و آموزش شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به دوره‌های برگزار شده در تابستان سال ۱۴۰۰ در شرکت عنوان کرد: در این مدت ۲۵ دوره برگزار شد که ۱۱ مورد آن طرح جامع دارای کد، ۲ مورد دوره تخصصی، ۲ مورد نیز دوره عمومی، ۳ دوره سمینار و ۲ دوره مهارتی بوده است.

وی اضافه کرد: در این دوره‌ها معاونت بهره‌برداری با ۷۳ درصد بیشترین حجم نفر ساعت آموزشی دوره‌ها را به خود اختصاص داده است. حوزه مدریتی با هشت درصد، معاونت مالی پشتیبانی با ۶ درصد، معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات با پنج درصد، معاونت طرح و توسعه با چهار درصد و معاونت منابع انسانی نیز با چهار درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

دکتر طلوع خیامی با اشاره به دوره‌های برگزار شده در این مدت عنوان کرد: ارتباطات رسانه‌ای در روابط عمومی، آشنایی با قوانین و مقررات ارتقای سلامت اداری، تجزیه و تحلیل سیستم‌ها و روش‌های اداری، اصول بازار سرمایه، مقابله با بحران، آشنایی با مفاهیم شبکه‌های هوشمند الکتریکی، آموزش پیشرفته طراحی و روش‌های اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت و… از جمله عناوین این دوره‌ها بوده است.