یک نگاه به موفقیت‌ها و اقدامات برنامه آب شرب

تحقق اهداف طرح جهاد آب رسانی در استان مرکزی

بهره برداری از 15 باب مخزن ذخیره با آب با ظرفیت 3300 متر مکعب در روستاهای استان مرکزی در فاز اول طرح جهاد آب رسانی در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش برقآب، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعلام کرده است که بهره‌برداری از ۱۵ باب مخزن ذخیره با ظرفیت ۳۳۰۰ متر مکعب آب در روستاهای استان مرکزی در فاز اول طرح جهاد آب رسانی در مراحل نهایی قرار دارد. با وارد مدار شدن این مخازن، حجم کل مخازن ذخیره آب در استان به ۴۰۰ هزار۲۸۷ مترمکعب می‌رسد.

افزایش ظرفیت انتقال آب:
با همکاری بسیج سازندگی و سپاه عملیات، در استان مرکزی در حال احداث مخازن ذخیره آب با سرعت است. تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه رقم خورده است. این اقدامات با هدف تأمین ذخیره و افزایش ظرفیت انتقال آب انجام می‌شود.

تأمین آب شرب سالم:
در فاز اول طرح جهاد آبرسانی در استان مرکزی، ۶۷ روستا در شهرستانهای ساوه، خمین، خنداب، شازند و کمیجان از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار می‌شوند. این اقدامات باعث تأمین آب شرب سالم برای جمعیت روستایی در استان مرکزی می‌شود.

بهبود وضعیت آب شرب روستاها:
با انجام اقداماتی در سطح شهرستان در دو سال اخیر، وضعیت آب شرب روستاهای استان مرکزی بهبود یافته است. در سال جاری، امیدواریم که وضعیت آب شرب روستاهای استان مرکزی به حد پایداری بالا برسد. این اقدامات شامل بهره‌برداری از مخازن ذخیره آب و افزایش ظرفیت انتقال آب می‌باشد.

با بهره‌برداری از مخازن ذخیره آب و بهبود وضعیت آب شرب روستاها، شهروندان استان مرکزی به آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار دسترسی خواهند داشت. این اقدامات به منظور مدیریت منابع آب و تأمین آب شرب برای نیازهای جمعیت روستایی در استان مرکزی انجام می‌شود.