مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

تا پایان سال ۱۴۰۳ کل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد

نشست خبری حسین قدیمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل صبح روز یکشنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات شهید سلیمانی ساختمان ستاد شرکت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این نشست که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه های استانی برگزار شد؛ رویا اللهقلی پور مدیر دفتر روابط عمومی شرکت ضمن تسلیت ایام ماه محرم، حضرت زینب کبری (س) را پیام آور دشت کربلا خواند که بر تارک خیل پیام آوران حقیقت و آگاه سازی بشر قرار گرفته است.
وی نقش خبرنگاران را در حوزه نشر خبر را بسیار خطیر خوانده و گفت: در خبرنگاری و اطلاع رسانی باید اصل بی طرفی حتما رعایت شده و مردم را در راستای بهبود وضعیت جامعه با حقایق آگاه کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل هم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از اصحاب رسانه بابت پوشش خبری تمام مراسمات این ایام تشکر کرده و گفت: امسال با حضور پرشور مردم و اطلاع رسانی اصحاب رسانه استان، در سطح کشور، اردبیل به عنوان پایتخت حسینیت به عیان دیده شد.
حسین قدیمی خبرنگاران را نماینده مردم و جامعه دانسته و گفت: خبرنگاران مسئولیت سنگینی در قبال مسائل و مشکلات مردم را دارند و باید تمامی این مشکلات را در رسانه ها انعکاس بدهند.
قدیمی ادامه داد: مشکلات و مسائلی که مربوط به حوزه برق می باشد از طریق کارگروه های این شرکت بررسی و حل می شوند و مسائلی هم که مربوط به مشکلات مردم بوده و از طریق رسانه ها انتشار داده می شوند هم به سرعت بررسی و موارد رفع می شوند.
وی با اشاره به ناترازی تولید مصرف برق در تابستان سال گذشته گفت: الحمدالله در تابستان امسال با وجود ناترازی تولید، با همت همکاران شرکت و همراهی مسئولان استانی مشکلی در این زمینه به وجود نیامد و هیچگونه خاموشی را در سطح استان نداشتیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه علاوه بر ناترازی تولید، موارد فنی نیز باعث خاموشی می شوند اظهار داشت: با توجه به گرمی هوا و افزایش مصرف، مشکلات فنی نیز باعث بروز خطا و خاموشی ها می شود که با توجه به تعمیرات اساسی این شرکت در طی ۲ سال گذشته در بخش خط گرم و همچنین تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، امسال این مشکلات فنی هم بسیار کاهش پیدا کرده و خاموشی ها به صفر رسیده است.
حسین قدیمی در ادامه به تشریح پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار پرداخته و گفت: در فاز اول این پروژه ۱۵۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ تبدیل خواهد شد که ۴۵ درصد پیشرفت داشته و روزانه ۵ کیلومتر به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری دانسته و ادامه داد: برنامه شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۳، تبدیل کل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان می باشد.
حسین قدیمی کاهش سرقت، کاهش تلفات انرژی، مبلمان شهری  و روستایی و رفع ضعف برق و اصلاح فرسودگی شبکه را از مزایای این پروژه دانسته و خاطر نشان کرد: در هفته دولت کل شهرستان سرعین به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.
قدیمی در ادامه به تشریح اهداف استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل پرداخته و اظهار داشت: کاهش تلفات انرژی، کاهش خاموشی، ارائه خدمات غیر حضوری، ایمنی و حفظ جان و مال مردم، همکاران و ذی نفعان، مدیریت مصرف و کاهش پیک از جمله اهداف و چشم انداز استراتژیک شرکت می باشند.
وی ادامه داد: در سال ۹۲ کاهش تلفات انرژی ۱۷.۵ درصد بوده که امسال به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۴ پیش بینی می شود به زیر ۱۰ درصد خواهد رسید.
در پایان نشست از خبرنگاران فعال در اطلاع رسانی اخبار صنعت برق با اهدای لوح سپاس و بسته فرهنگی تقدیر شد.