مهندس حقیقی مدیرعامل برق منطقه ای فارس در دیدار با آیت اله دژکام:

تاکید مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس بر اقدامات تحول آفرین برای تامین و انتقال برق

مهندس یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم اقدامات تحول آفرین برای تامین و انتقال برق پایدار در فارس و جنوب کشور تاکید کرد و اظهار داشت : ما از همه ظرفیت های قانونی پیش رو در این عرصه بهره گیری می کنیم ، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در کنار مدیریت فنی و جهادی رویکردی مناسب برای تامین و انتقال برق در استان فارس است .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس حقیقی در این دیدار که با حضور مدیران شرکت های توزیع برق شیراز و استان فارس و مدیران شرکت های آب و فاضلاب شیراز و استان و همچنین مدیران مجتمع آموزشی و فرهنگی صنعت آب و برق و شرکت تولید و بهره برداری برق فارس و معاونین شرکت برق منطقه ای انجام گرفت ، افق پیش رو برای تولید و تامین و انتقال برق در استان فارس را افقی روشن و درخشان توصیف کرد و گفت: ما در این عرصه به حمایت و همراهی آیت الله دژکام و روحانیت و خطیبان نماز جمعه در همه مناطق و شهرستان ها دلگرم هستیم و آن را لازمه کار جهادی در این عرصه می دانیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ، کار تبلیغی و فرهنگی را لازمه پیشرفت در هر عرصه ای از خدمت دانست و گفت: گاه اثر کلام و سخن صاحبنظران و صاحبان فکر و اندیشه و معتمدان مردم برای صرفه جویی در مصرف بسیار نافع و نافذ است ، تاکید و توصیه به پرهیز از اسراف در آموزه های دین مبین اسلام به آن توجه شده و مردم بسیار راغب و مشتاق هستند که این سخنان و تاکیدات و سفارشات را از زبان روحانیت و متولیان دین و آیین و شریعت اسلامی بشنوند و به آن عمل کنند.

مهندس حقیقی گزارشی از پیشرفت طرح های عمرانی و اقتصادی در حوزه تامین و انتقال برق در استان فارس و جنوب کشور نیز ارایه داد و گفت: همه این اقدامات با حمایت و همراهی و همدلی و هم افزایی مجموعه مدیریتی استان محقق شده است ، تفکر جزیره ای در عرصه خدمت در شرکت برق فارس جایگاهی ندارد و ما معتقدیم کار گروهی و برخاسته از نظر جمعی همیشه میتواند در این عرصه راهگشا باشد.

این گزارش حاکی است، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از به وجود آمدن شرایط این دیدار، شرکت های متولی تأمین و توزیع آب و برق مردم را مورد قدردانی قرار داد و اظهار داشت: شما رسالتی خطیری را به عهده گرفته اید و باید در ادای این رسالت به شایسته ترین نحو اقدام کنید که بحمدالله تاکنون در این عرصه شاهد فعالیت های مطلوب و خداپسندانه ای بوده ایم.

امام جمعه شیراز در همین راستا با اشاره به اینکه در سال های اخیر با توجه به خشکسالی های سنواتی شاهد اقدامات جهادی از سوی مسئولین بوده ایم، به اثر بخشی این خدمات در جامعه اشاره نمود و افزود: در جامعه اسلامی مسئولین ما تلاش می کنند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند و مردم قدرشناس نیز به خوبی این مطلب را درک کرده اند.

آیت الله دژکام با تاکید بر این نکته که به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر باید کار فرهنگی مناسب در حوزه ی تامین آب و برق انجام گیرد تا مردم اهتمام بیشتری در مدیریت مصرف داشته باشند گفت: باید مردم در جریان بحران کمبود ها قرار گیرند و شیوه های گذر از بحران نیز به طور مرتب در جامعه یادآوری شود تا به عنوان یک فرهنگ در میان مردم نهادینه گردد.

وی تصریح کرد: بسیاری از علوم اجتماعی و انسانی ما بازگشت به اخلاق و اصول آن دارد که فرهنگ اجتماعی نیز از این حیث مستثنی نیست. بنابراین برای ساختن فرهنگ یک جامعه، ابتدا باید اخلاق را در جامعه نهادینه کرد.

آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: ما در قبال خدا و مردم مامور به انجام وظیفه هستیم و باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

آیت الله دژکام افزود: باید به سند نقشه مهندسی فرهنگی جدی تر نگاه کنیم. باید در بخش مدیریت فرهنگ مصرف برنامه ارائه شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز با اشاره به اصل عدالت در توزیع آب و برق گفت: آب و برق به درستی مصرف نمی شود و باید کارگروه هایی در این زمینه تشکیل شود که بتواند الگوهای صحیح را ارائه کند. مجموعه های آب و برق باید الگوهای مناسبی برای دیگر سازمان ها در فرهنگ سازی مصرف باشند.