رهبر معظم انقلاب:

ارتقای بهره‌ وری آب و انرژی از تاکیدات است

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سطح بسیار پایین بهره‌وری در اقتصاد کشور یعنی مصرف زیاد و بازده کم فرمودند: بهره‌وری ما در آب از اغلب کشورهای دنیا کمتر بوده و در شدت انرژی چند برابر کشورهای پیشرفته است.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، “حضرت آیت‌الله خامنه‌ای” عصر روز گذشته در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام در بخشی از سخنانشان با اشاره به سطح بسیار پایین بهره‌وری در اقتصاد کشور یعنی مصرف زیاد و بازده کم، ارتقای بهره‌ وری در آب و انرژی را کاملاً ضروری خواندند و گفتند: بهره‌وری ما در آب از اغلب کشورهای دنیا کمتر است و در شدت انرژی چند برابر کشورهای پیشرفته است.

من چند سال پیش در سخنرانی اوّل سال هم گفتم این را که شدّت انرژی در کشور ما ظاهراً چند برابر کشورهای پیشرفته است؛ یعنی مصرف زیاد و بازده کم است.

رهبر انقلاب در جایی دیگر، با ابراز خرسندی از حضور افراد دارای فهم و دانش اقتصادی خوب در دولت، افزون بر ارتقای بهره‌ وری در آب و انرژی چند اقدام کلیدی و زمینه‌ساز جهش اقتصادی از جمله «استفاده از ظرفیت‌های دریا و اقتصاد دریا پایه»، «بهره‌گیری از موقعیت حساس و ممتاز جغرافیایی کشور برای حمل و نقل بین‌المللی بخصوص در مسیر شمال- جنوب»، «احیای معادن» و «تولید مسکن» را خواستار شدند.