تامین روشنایی آرامگاه سعدی و جابجایی تاسیسات برق در آستانه نوروز

مدیر ناحیه یک شرکت توزیع برق شیراز اعلام کرد : اقدامات اجرایی پروژه زمینی کردن شبکه برق فشار متوسط و فشار ضعیف اطراف آرامگاه سعدی آغاز شده و با تامین روشنایی این بنای یادمان فرهنگی تا قبل از نوروز امسال، تکمیل خواهد شد.

غلامرضا ذنوبی روز دوشنبه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز، ٢ پروژه اجرایی را در محدوده شهرک سعدی، با همکاری شهرداری منطقه ٣ شیراز آغاز کرده است افزود: یکی از پروژه‌ها، جابه جایی شبکه توزیع برق در محدوده خیابان   عزت‌الله فهندژ سعدی و دیگری، جمع آوری شبکه هوایی برق محدوده اطراف آرامگاه سعدی و زمینی کردن آن است.

ذنوبی اضافه کرد: به واسطه اجرای طرح تعریض خیابان حاج عزت اله فهندژ سعدی توسط شهرداری منطقه ٣ شیراز، طرح جابه‌جایی شبکه های فشار متوسط و ضعیف در این محدوده، توسط شرکت توزیع برق اجرایی و کامل شده است.

این مقام مسئول گفت: برای جمع آوری شبکه هوایی و زمینی کردن این شبکه در اطراف آرامگاه سعدی نیز، تاکنون سه پست برق فشار متوسط ایجاد، تکمیل و تجهیز شده است.

مدیر امور یک شرکت توزیع برق شیراز گفت: کار جمع آوری شبکه هوایی اطراف آرامگاه سعدی نیز آغاز شده است و تا قبل از پایان سال و نوروز سال ۱۴۰۱، کل شبکه زمینی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح‌ها را زیباسازی محیط پیرامونی آرامگاه سعدی به عنوان یکی از اماکن مهم گردشگری در استان فارس و کشور و کمک به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرداری شیراز اعلام کرد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه همکاری و تعامل مطلوبی بین شرکت توزیع برق و شهرداری شیراز وجود دارد، گفت: اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر ۱۱.۵ میلیارد تومان، توسط شهرداری منطقه سه شیراز تامین شده است.

او با بیان اینکه وظیفه طراحی ، نظارت و بهره برداری بر عهده شرکت توزیع برق شیراز بوده است، گفت: در پروژه زمینی کردن شبکه هوایی برق اطراف آرامگاه، بالغ بر ۴۵٠٠ متر کابل و سیم هوایی جمع آوری و ١٠ هزار و ۵٠٠ متر کابل زمینی اجرا شده است.

مدیر امور یک شرکت توزیع برق شیراز همچنین از جابه جایی حدود ۴٠٠ متر سیم و ٣٠ اصله پایه در پروژه تعریض خیابان حاج عزت اله فهندژ سعدی خبر داد و گفت: در این ۲ پروژه مجموعا تعداد ٧۴ اصله پایه و ٨ دستگاه ترانسفورماتور برداشته یا جابه جا شده است.

آرامگاه سعدی در ضلع شرقی شیراز یکی از یادمان های کهن و تاریخی این شهر است که معمولا در جایگاه ویژه شمار بازدید کنندگان نوروزی قرار دارد و هر سال هزاران نفر از گردشگران از آن دیدن می کنند.