تاکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی بر حفاظت از منابع آب

به گزارش روابط عمومي امور آب و فاضلاب ماكو، با دعوت فرماندار شهرستان ماكو و با حضور مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان غربي و مسئولين ديگر ادارات و شرکت های خدمات رسان مرتبط با آب و كشاورزي كه در ساختمان اداري فرمانداري برگزار گرديد بر حفاظت از منابع آب این شهرستان تاكيد گرديد.

جعفری نژاد مدیر امور آب و فاضلاب ماکو طی سخنانی به پاره ای از مشکلات آب شرب ماکو اشاره کرد و گفت: منابع آب ماکو به شدت کاهش یافته است و میزان آب دهی چاههای آب ماکو که حدودا ۱۰ درصد آب شرب مشترکین را بر عهده دارند، بسیار پایین آمده است و نزولات آسمانی و آب پشت سد بارون ماکو کاهش قابل توجهی داشته است.

وی اشاره کرد: برداشت آب رو به افزایش است و با توجه به افزایش مصرف آب و کاهش منابع آب و آب سد بارون، کاهش کیفیت آب قابل تصور شده است و در حال حاضر به ۸ روستای ماکو با تانکر آبرسانی میشود.
لطیف خوش سیرت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: علی رغم کاهش بارندگی مصرف آب زیاد شده است و در استفاده از آب زیاده روی میشود و صرفه جویی در مصرف آب باید فرهنگ سازی و نهادینه شود و با ادامه مصرف فعلی و کاهش بارش و آب، در سالهای آتی بحران آب خواهیم داشت.
خوش سیرت ادامه داد: با تکمیل اجرای پروژه لوله گذاری خط دوم انتقال آب از تصفیه خانه آب شماره ۱ به تصفیه خانه آب شماره ۲ به صورت موقت، آب شرب اهالی شهرستان ماکو تامین خواهد شد و در ادامه حدودا به ۸ چاه پر آب نیاز میباشد و آب یاریم قیه که با تامین اعتبار و برداشت آب به زودی مشکل کمبود آب ماکو مرتفع خواهد شد و در دراز مدت باید سد بدولی احداث شود و به عنوان مدول دوم، آب شهرهای ماکو، شوط، بازرگان و تعدادی از روستاهای همجوار را تامین کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین اشاره کرد: ۷۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تنش آبی برای حفر ۸ حلقه چاه آب و خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور برای جبران کم آبی شهرستان ماکو هزینه خواهد شد.