مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

تابستان با کمترین خاموشی سپری خواهد شد

در ادامه نشست‌های تخصصی مدیریت بار تابستان 1401 با حضور وبینار مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران عامل شرکت‌های توزیع سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، در این نشست راهکارهای گذر موفق اط پیک بار تابستان بررسی و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت‌های توزیع سراسر کشور تشریح شد.

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پیرامون این نشست گفت: با توجه به اینکه بخش بزرگی از برق توزیع شده کشور در بخش‌های صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود، پیک بار تابستان امسال با تمهیدات اندیشیده شده در شرکت توانیر و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با صنایع و کشاورزان کم‌ترین خاموشی را برای مصارف خانگی خواهیم داشت تا مردم شریف استان زنجان با دغدغه‌ی کمتری تابستان گرم را سپری کنند.

جوادی پیرامون ناترازی تولید و مصرف برق در سطح کشور گفت: حدود ۱۰هزار مگاوات ناترازی ایجاد شده بر اثر خشکسالی و همچنین فعالیت استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز ها در کوتاه‌مدت قابل جبران نیست ولی با توجه به اقدامات انجام شده و بازسازی چند نیروگاه فرسوده و همچنین افتتاح نیروگاه‌های جدید در سال‌های آینده این ناترازی به حداقل خواهد رسید.

 وی افزود: هم‌استانی‌های عزیز با مدیریت درست در مصرف برق از همین امروز به فکر تابستان باشند، با مدیریت مصرف و صرفه جویی امروز ذخایر آبی برای تولید برق در ماه‌های گرم کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین سبب صرفه‌جویی امروز ما در تابستان نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه مشترکان می‎توانند با کنترل ماهانه میزان مصرف خود تلاشگران را در ارائه برق پایدار یاری کنند افزود: نرم افزار برق من با هدف ارائه کامل خدمات غیرحضوری در دسترس شهروندان است و با این اپلیکیشن علاوه در دریافت همه خدمات می‌توان با مشاهده میزان مصرف و مقایسه با الگوی مصرف اعلام شده از سوی توانیر علاوه بر کاهش هزینه‌های خود، با پیشگیری از تلف شدن انرژی جهت تولید برق از محیط زیست نیز محافظت کنند.