تأمین منابع مالی طرح‌های آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ویژه دنبال می‌شود

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان همه منابع اعتباری مورد نیاز را تأمین خواهد کرد و به صورت ویژه این موضوع دنبال می‌شود.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “مجید آقازاده” در پایان سفر ۲ روزه خود با اعضای کمیسیون عمران مجلس که به منظور بازدید از تعدادی طرح‌های ملی مرکز و شمال استان صورت گرفت، گفت: برای آبرسانی به خاش از کارواندر هیچ محدودیت اعتباری وجود ندارد و در سال جاری تاکنون ۱۴۴ میلیارد تومان به این طرح ابلاغ شده است.
وی، اظهار داشت: یکی از طرح‌های ویژه وزارت نیرو در استان طرح آبرسانی به خاش و روستاهای این شهرستان است که کل اعتبار مورد نیاز طرح محقق خواهد شد.
وی افزود: آبرسانی روستایی در قالب  ۳ مجتمع در حوزه خاش و تفتان برای ۲۱۰ روستا در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷۰ روستا تکمیل و در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
آقازاده، از اختصاص ۴ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به خاش طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: شروع عملیات مطالعات اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر خاش از دیگر طرح‌های مهم سطح شهرستان هست.
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: با اقدامات خوبی که توسط شرکت آب و فاضلاب استان انجام شده است، اصلاح و توسعه فاضلاب شهر زابل با اصلاح موافقت‌نامه در سال جاری ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز دارد که از محل اعتبارات قانون بودجه ۱۳۵ میلیارد تومان آن محقق شد.
به گفته آقازاده، ۵ میلیون مترمکعب از پساب فاضلاب برای استفاده در صنعت به مزایده گذاشته شده است که با استقبال معادن جدید در منطقه روبه‌رو شده و پیش‌بینی می‌شود با درآمد حاصل از فروش پساب بخش اعظمی از کمبود منابع مالی اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب محقق شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های آبرسانی سیستان نیز گفت: طرح آبرسانی به شهرهای منطقه سیستان که بخش اعظمی از خطوط آن انجام شده است، یکی از طرح‌های ویژه و مهم وزارت نیرو در استان است که ۳ باب ایستگاه پمپاژ آن در سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی افزود: همچنین اصلاح و توسعه شبکه آب شرب همه روستاهای دچار مشکل در سطح استان در قالب الحاق به طرح ملی در دستور کار ویژه وزارت نیرو قرار دارد.