تأمین آب سد و شبکه آبرسانی بلوبین در منطقه موجب شکوفایی و رونق تولید خواهد شد

ابوالفضل خمسه، مدیرکل بازرسی استان به همراه اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، سعید صنعتی، معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت طرح و توسعه و حمیدرضا جوادی مدیر دفتر قراردادها و مدیر پروژه آبرسانی، از سد و شبکه بلو بین بازدید و در جریان میزان پیشرفت فیزیکی و زمان آبگیری سد بلو بین قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برقاب؛ به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان تأمین آب سد و شبکه آبرسانی بلوبین در منطقه موجب شکوفایی و رونق تولید خواهد شد.

اکبر باقری مدیرعامل این شرکت در جریان این بازدید از سد بلوبین، اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شده است و اگر در سنوات گذشته اعتبارات خوبی به این پروژه تخصیص داده می‌شد قطعاً این پروژه تاکنون اجرا شده بود.

باقری گفت: در چند ماه گذشته به‌اندازه کل سال‌های قبل، پروژه روند رو به جلویی داشته است و آبگیری این سد باوجوداینکه پروژه در حال حاضر ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، امسال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: سد بلوبین با ظرفیت مخزن ۳۰ میلیون متر مکعب در شهرستان ایجرود واقع شده و قرار است پس از افتتاح آب شرب دو شهر زرین آباد و حلب و همین طور ۹۲ روستای این شهرستان را تأمین کند و همچنین قرار است بخشی از آب صنعت این شهرستان به میزان ۶ میلیون متر مکعب از این سد تأمین شود.

ابوالفضل خمسه، مدیرکل بازرسی استان نیز در این بازدید به اتمام پروژه‌های سدسازی تأکید نمود و اظهار داشت: باتوجه‌به محدود بودن منابع و ذخائر آب زیرزمینی، اجرای و اتمام پروژه‌ها از  سوی وزارت نیرو در رأس و از طرف شرکت آب منطقه‌ای زنجان در استان، مورد انتظار است.

مدیرکل بازرسی استان اظهار امیدواری کرد با تکمیل این طرح شاهد شکوفایی و توسعه منطقه و حل مشکل کم‌آبی در شهرهای هدف باشیم.

انتهای پیام/