طی شش ماه اول امسال :

بیش از ۴۴  هزار حادثه در سامانه ۱۲۲ثبت شد

مدیرعامل آب وفاضلاب مازندران از  ثبت  44 هزار و 194  حادثه در بخش آب و فاضلاب  در سامانه ۱۲۲  طی 6 ماهه اول امسال  خبر داد و گفت: از این تعداد،  43927 حوادث مربوط به بخش آب و 267مربوط به بخش فاضلاب بوده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آب وفاضلاب مازندران، مهندس برارزاده با بیان اینکه بیش از ۴۴  هزار حادثه در سامانه ۱۲۲ ثبت شد که بیشترین تماس ها در بخش آب مربوط به ترکیدگی لوله ها  و بخش فاضلاب مربوط به گرفتگی بوده است ، تصریح کرد: به  ۷۸ هزار و ۸۶۵ مورد تماسهای مردمی در بخش آب و فاضلاب پاسخ داده شد  که ازاین تعداد۲۸۸۸۳ مورد حوادث شکستگی  ۷۱۴۴ مورد حوادث مربوط به کمبود فشار و قطعی آب و ۷۹۰۰ مورد حوادث انشعابات بوده است و پیگیری های لازم برای رفع آن صورت گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: ۱۹۰۸۲ مورد حادثه  نیز مورد راهنمایی قرار گرفته است .

مدیرعامل آبفامازندران با بیان اینکه در حال حاضر در بخش آب ۲۲ امور ، ۵۸ شهر و ۱۷۵۸ روستا به این مرکز متصل هستند افزود: در بخش فاضلاب نیز شهرهای ساری ، نوشهر و چالوس ، جویبار و بابلسر به این مرکز متصل می باشند.

گفتنی است هم استانی های عزیز می توانند در صورت مشاهده اتفاقات ، حوادث و شکستگی های مربوط به آب  وفاضلاب، با سامانه ۱۲۲ تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل این شرکت در ادامه افزود:

حفر،بهسازی و تجهیز ۹۲حلقه چاه  و آب شرب در مازندران

 مدیر عامل آبفا مازندران از اجرای عملیات حفر،بهسازی و تجهیز ۹۲حلقه چاه در راستای تامین آب آشامیدنی و افزایش ظرفیت تامین آب شرب مردم استان طی ۶ ماهه ابتدای سالجاری خبر داد.

مهندس بهزاد برارزاده در گفتگویی با اشاره به تلاش همکاران شرکت در رفع تنش آبی طی تابستان امسال اظهار داشت: در نیمه اول سالجاری ۲۰ حلقه چاه در استان  با صرف ۳۰۲ میلیارد ریال اعتبار و با دبی ۲۱۰ لیتر در ثانیه حفر شده و یا در دست حفاری است که از این تعداد تا کنون۱۳ حلقه چاه حفر شده و ۷ حلقه دیگر در مرحله حفاری قرار دارد.

وی افزود: طی این مدت ۴۲ حلقه چاه نیز با  ۹۵ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و تجهیز شد که ۹۱۵ لیتر در ثانیه آب شرب سالم و بهداشتی به ظرفیت آب شرب استان اضافه شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از تجهیز ۳۰ حلقه چاه طی نیمه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: با تجهیز این تعداد چاه ۵۶۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب استان افزوده شده که ۱۱۹ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.