مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی:

بیش از ۱۵ بانک و دستگاه اجرایی در مرکز استان اخطار قطع گرفتند

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، در بازدیدهای به عمل آمده توسط تیم های مختلف بازرسی، بیش از 15 بانک و دستگاه اجرایی مرکز استان به دلیل کاهش ندادن میزان مصرف برق و عدم رعایت الگوی مصرف، اخطار قطع دریافت کردند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهارکرد: در بیش از ۴۰ بازدیدی که توسط تیم های بازرسی از ابتدای اجرای طرح مدیریت مصرف برق در استان اجرا شد، ۱۵ بانک و دستگاه اجرایی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، اخطار قطع برق دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از ساعت اداری نیز ۷۲ مورد بازرسی از مشترکان تجاری پر مصرف و دستگاه های اجرایی مرکز استان در این مدت انجام و به صدور ۴۳ مورد اخطار منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته (۳ شنبه) نیز از ۴ دستگاه اجرایی مورد بازدید در بجنورد، ۲ دستگاه به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اخطار قطع دریافت کردند و پس از پایان وقت اداری روز گذشته نیز ۲۸ مورد بازدید از برخی مراکز تجاری و اداری انجام شد که ۲۰ اخطار قطع را به همراه داشت. به گفته وی در شهرستان اسفراین نیز روز گذشته ۶ دستگاه اجرایی مورد بازدید قرار گرفتند و هر ۶ دستگاه اجرایی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اخطار قطع دریافت کردند. وی دستگاه های اجرایی شهرستان های شیروان، آشخانه، راز و جرگلان، فاروج، گرمه و جاجرم را روز گذشته بدون اخطار قطع ذکر کرد که در این شهرستان ها ۱۸ مورد بازرسی به عمل آمد.

وی به بازدیدهای تیم های بازرسی و تیم های مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از بانک ها و دستگاه های اجرایی استان اشاره و بر لزوم مدیریت مصرف برق و کاهش ۳۰ درصدی میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری تاکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همه دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظف هستند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق جاری خود را کاهش دهند.