بیش از ۲۳۰۰ چراغ روشنایی معابر در قروه تعمیر و اصلاح شد

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از اجرای عملیات بهسازی کامل روشنایی معابر ورودی شهر سریش آباد خبر داد و گفت: در سه ماه نخست امسال در مجموع بیش از ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات تعمیر و تعدیل چراغ های روشنایی و رفع نقاط کور و حادثه خیز در این شهرستان صرف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی مدیر توزیع برق شهرستان قروه گفت:یکی از موارد لازم در بحث امور عمرانی روستاها، تامین روشنایی مورد نیاز در معابر اصلی و فرعی است که علاوه بر زیبایی محیط و مبلمان روستایی در جلب رضایت مشترکین نیز نقش بسزایی دارد.

میمنت آبادی گفت: در همین راستا عملیات اجرایی احداث ۸۶۲ متر شبکه روشنایی معابر در ورودی شهر سریش آباد از توابع شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آغاز و به بهره برداری رسید.

وی نصب پایه های  فلزی، انجام عملیات کابل کشی و نصب چندین دستگاه چراغ روشنایی معابر را از دیگر مراحل انجام شده این پروژه اعلام کرد و افزود:هدف از تامین روشنایی معابر عمومی ایجاد محیطی امن و مناسب برای تردد اشخاص و وسایل نقلیه است .

میمنت آبادی اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری اقدامات اساسی در حوزه روشنایی همچون اصلاح و تعویض لامپ، تعویض ترانس، تعویض سرپیچ واستارت، تعویض ساعت نجومی و کنتاکتور و همچنین تعویض و تعمیرکلی چراغ های روشنایی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان انجام شده است که هدف تمام این فعالیت ها ارائه برق مطمئن و پایدار جهت جلب رضایت مشترکان است.

وی با تاکید بر اینکه در سه ماه نخست امسال ۲۳۷۷ دستگاه چراغ روشنایی در سطح شهرستان اصلاح و تعمیر شده است، افزود: تعویض ۱۳۰۰ عدد دستک و ۵۷۲ چراغ  روشنایی  واقع در خیابان های جدید و قدیمی این شهرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

میمنت آبادی تصریح کرد: همچنین در فاز نخست با هدف اصلاح و تعدیل روشنایی معابر روستایی در مجموع با بکارگیری ۲۳۴دستگاه کله چراغ ۲۰وات ال ای دی درروستاهای قصلان وشکوه آباد ، شبکه روشنایی معابر این دو روستا نیز به طورکامل ساماندهی شد.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه اظهار داشت: در مجموع برای اجرای این پروژه ها  بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک روشنایی معابر سایر روستاهای این شهرستان اصلاح ونوسازی می شود، افزود:بر اساس بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و همچنین ماده ۵۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ عملیات ایجاد، اصلاح وتامین روشنایی معابر سطح شهر و روستاهای کشوراز محل ۳ درصد عوارضی پرداختی به شهرداری ها واگذار شده است اما این شرکت در راستای کمک به تامین روشنایی سطح معابر، علی رغم هزینه های بالای احداث و تامین برق پایه های روشنایی در این راستا گام برداشته است.