مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت:

 به مناسبت دهه فجر، خطوط ارتباطی و پست برق ۴۰۰ کیلوولت پیروزان اهواز افتتاح شد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر، خطوط ارتباطی و پست برق ۴۰۰ کیلوولت پیروزان اهواز افتتاح شد.

محمود دشت‌بزرگ امروز در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی خوزستان که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ۵ پروژه پست و خط انتقال فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۴۹۳ میلیارد تومان امروز افتتاح شد.
وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت در پست برق پیروزان، بیان کرد: فاز اول پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر، خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به رینگ اهواز به طول ۱۰ کیلومتر مدار، فیبر نوری خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پیروزان به رینگ اهواز به طول ۱۰ کیلومتر مدار، ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت بقایی- میلاد در پست پیروزان به طول ۲۶ کیلومتر مدار و فیبر نوری این ورود و خروج، در این مراسم افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این پروژه‌ ها باعث تقویت رینگ ۱۳۲ کیلوولت و تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت اهواز خواهند شد. پست ۴۰۰ کیلوولت پیروزان که ۳۱۵ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، با طراحی ابرترانسی با ظرفیت بالا و مشخصات جدید در مقابل تغییرات اقلیمی مثل دمای بالا و پدیده ریزگرد مقاوم بوده و نقش ویژه‌ای در تامین برق کلانشهر اهواز و پایداری آن خواهد داشت.
وی عنوان کرد: پست و خط ۴۰۰ کیلوولت پیروزان کمک می‌کند تا ظرفیت تامین انرژی در اهواز به طور محسوسی تقویت و بهبود پیدا کند و نقشی ویژه و حیاتی در کاهش بار پست‌های فوق توزیع در کلانشهر اهواز ایفا کند که خروجی نهایی آن، افزایش قدرت مانور و پایداری شبکه برق است.