بهسازی شبکه برق ۴۸۰ روستای فارس در طرح بهارستان تا پایان سال جاری

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در راستای اجرای طرح بهارستان، شبکه برق 480روستای استان فارس تا پایان سال جاری بهسازی می‌شوند که تا به امروز70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمد علی عزیزی، ضمن تشریح جزئیات طرح بهارستان عنوان کرد: طرح بهارستان از سال ۱۴۰۰ از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع نیروی برق در یک فرآیند ۵ساله اقدام به بهسازی شبکه برق می نمایند. وی افزود: در همین راستا، در قالب طرح بهینه سازی شبکه های برق روستایی (بهارستان)، شبکه برق ۴۸۰روستای استان فارس در سطح استان تا پایان ۱۴۰۰ بهسازی می‌شود.

عزیزی،اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان است که با نگاهی جامع و روستامحور در بازه‌های زمانی مشخص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در استان فارس در راستای اجرای طرح بهارستان، تاکنون ۱۵۰۰اصله پایه فشار ضعیف و متوسط فرسوده و مخاطره آمیز با اعتباری معادل ۱۰۰میلیارد ریال تعویض و جابه جا شده و تعداد ۵۰دستگاه پست هوایی نیز جهت تقویت ولتاژ ۳هزار مشترک با صرف اعتباری معادل ۱۲۰میلیارد ریال نصب گردیده اند.

این مقام مسئول، یادآورشد: نصب ۳ هزار دستگاه چراغ ال ای دی ۲۰ وات با اعتباری معادل ۴۵ میلیارد ریال، اصلاح اتصالات سست و لوازم اندازه گیری با صرف اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال و تعویض ۵۰۰ دستگاه باطری واینورتور پانل روستاهایی که با فتوولتاییک برق دار می باشد، نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح در روستاهای استان فارس تا پایان سال جاری انجام خواهند گرفت.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با اجرای کامل طرح های مذکور، بخش قابل توجهی از مشکلات روستاهای تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برطرف گردد.