بهره مندی ۱۲۸ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم و پایدار در طرح محرومیت زدایی

مدیرعامل آبفا مازندران گفت: در طرح محرومیت زدایی جهاد آبرسانی ۱۲۸ روستا در ۱۰ شهرستان در قالب ۱۹ مجتمع از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ مهندس بهزاد برارزاده با اشاره به بهره مندی ۱۲۸روستای استان از آب شرب سالم در طرح محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به نمایندگی از سپاه کربلا استان،اظهار داشت: برای آبرسانی به این روستاها عملیاتی شامل لوله گذاری خطوط انتقال به طول ۱۷۶ کیلومتر،لوله گذاری شبکه توزیع به طول ۳۰۹ کیلومتر،احداث مخازن زمینی به حجم ۱۳۲۲۰ متر مکعب،ساخت ۳۷ ایستگاه پمپاژ با دبی ۴۰۶ لیتر در ثانیه همچنین حفر دو حلقه چاه با ۲۷ لیتر در ثانیه آبدهی ، بهسازی ۹ دهنه چشمه با دبی ۵۶ لیتر در ثانیه و نصب ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتور در دست اجراست.
وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی این طرح گفت: تاکنون ۲۸ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال،۴۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع،ساخت مخازن زمینی به حجم ۶۷۷۰ متر مکعب و نیز احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ اجراء شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در پایان سخنانش افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ۱۲۸ روستای لحاظ شده،قریب به ۷۰ روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم،بهداشتی و پایدار بهره مند خواهند شد.