بهره برداری از ۹۳ پروژه آبرسانی در استان آذربایجان شرقی

خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از 100 پروژه عمرانی تامین آب آشامیدنی در مناطق روستایی این استان با اعتباری معادل 1065 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۹۳ پروژه آبرسانی در استان آذربایجان شرقی

 

به گزارش برقآب، خانی افزود: از مجموع پروژه های یاد شده، آبرسانی جهادی به ۵۷ روستا در قالب محرومیت زدایی در سه مجتمع آبرسانی در شهرستان های ورزقان، هشترود و کلیبر و خداآفرین و آبرسانی به ۳۶ روستا در مناطق مختلف آذربایجان شرقی می باشد.
وی ادامه داد: این پروژه ها در راستای حل مشکلات آب آشامیدنی در شهرها و روستاها بوده تا موجبات دلگرمی و امید آفرینی را برای مردم شریف استان فراهم آورد.
وی تصریح کرد: حجم عملیات اجرا شده در طرح جهاد آبرسانی در قالب سه مجتمع آبرسانی شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای شبکه ، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: آبرسانی به ۳۶ روستا نیز با جمعیت ۱۲۹۶۷ نفر و با اعتبار ۴۷۵ میلیارد ریالی انجام شده است که عملیات اجرا شده در این پروژه شامل حفر ۹ حلقه چاه، تجهیز و نیرو رسانی به ۱۴ حلقه چاه، احداث ۱۶ باب مخزن با ظرفیت ۱۲۷۵ متر مکعب، اجرای حدود ۲۳ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ کیلومتر شبکه، انجام ۲ مورد بهسازی چشمه و ۲ مورد گالری و احداث ۳ ایستگاه پمپاژ بین راهی می باشد.
خانی در پایان انجام پروژه های فوق در شرایط فعلی را نشان دهنده عزم دولت سیزدهم برای پایدار نمودن خدمات آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی خواند و اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مردم در موضوعاتی نظیر مدیریت صحیح مصرف آب، شاهد افزایش سطح برخورداری و رضایتمندی مردم شریف از خدمات نظام باشیم.