همزمان با سفر ریاست جمهوری انجام می شود:

بهره برداری از ۷۳ طرح آب و فاضلاب در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، 73 طرح آب و فاضلاب در این استان با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان زنجان؛ «علی محمد نادرخانی» اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی افزون بر ۵۴۲ هزار نفر از خدمات آب و فاضلاب  برخوردار می شوند.

وی افزود: بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان از جمله این طرح هاست که برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان تصریح کرد: فاز دوم این تصفیه خانه با سیستم SBR راه اندازی شده که در مجموع با ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز تمام جمعیت شهر زنجان را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می دهد.

نادرخانی گفت: اجرای عملیات توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهر زنجان به طول ۴۰ کیلومتر نیز در دور نخست سفر ریاست جمهوری تصویب شده بود که ۳۲ کیلومتر آن با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی گفت: با بهره برداری از این خطوط امکان اتصال و بهره مندی ۳۰۰۰ مشترک از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: اجرای خط انتقال آب برگشتی از مخزن ۴ شرقی شهر زنجان به طول ۸ کیلومتر و با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان دیگر طرح مهمی است که همزمان سفر رِیس جمهور به استان زنجان مورد بهره بردار قرار می گیرد.

وی گفت: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، ۷۰ طرح آبرسانی روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

این مسئول یادآور شد: با بهره برداری از این طرح ۷۰ طرح، جمعیتی افزون بر ۴۲ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می شوند.

نادرخانی بیان کرد: این طرح ها شامل احداث ۱۵ باب مخزن با حجم ذخیره سازی ۵۵۰۰ متر مکعب آب، احداث ۱۶۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، احداث ۸ باب ایستگاه پمپاژ و ایجاد ۳۳ منبع تامین آب است.