همزمان با سفر ریاست جمهوری:

بهره برداری از ۷۰ طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رییاست جمهوری به استان زنجان، 70 طرح آبرسانی روستایی در این استان با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۷۰ طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان زنجان؛  رئیس جمهور در سفر به استان زنجان شاهد بهره‌برداری از ۷۰ طرح آبرسانی خواهد بود، طرح‌هایی که زندگی ۴۲ هزار روستایی را با آب آشامیدنی سالم و پایدار متحول خواهند کرد. این طرح‌ها شاهد احداث ۱۵ مخزن آب با ظرفیت ۵۵۰۰ متر مکعبی، کشیدن ۱۶۰ کیلومتر لوله برای خطوط انتقال و شبکه توزیع، تاسیس ۸ ایستگاه پمپاژ و ایجاد ۳۳ منبع تامین آب جدید بودند. این توسعه قابل توجه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و با هدف رفع معضل تنش آبی که پیش از این ۲۱۶ روستا را درگیر کرده بود، انجام شد. اکنون این تعداد به ۲۸۶ روستا افزایش یافته است، و این موفقیت نشان‌دهنده تداوم تلاش‌های دولت برای بهبود شرایط زندگی و بهداشتی روستاییان است.

این طرح‌های مهم از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت‌های محلی تامین شده‌اند، نشان از هم افزایی و همکاری سطوح مختلف دولت و مردم دارد. استان زنجان، با جمعیتی بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر و شامل ۲۱ شهر و بیش از ۶۳۱ روستا، شاهد تلاشهای بی وقفه برای افزایش دسترسی به خدمات آب و بهداشتی در سطح استان است.