بهره برداری از ۱۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت جدید شبکه فوق توزیع در شهر تهران

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد: در راستای بهبود وضعیت زیر ساخت ها و افزایش ضریب پایداری شبکه برق رسانی شهر تهران، براساس برنامه ریزی های انجام شده از سه دستگاه پست فوق توزیع جدید در سال جاری با ۱۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت جدید در شبکه فوق توزیع تغذیه کننده شبکه برق پایتخت بهره برداری شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ “محمدحسین بهرامی” با اعلام این خبر یادآور شد: آغاز بهره برداری از پست های المپیک جدید، دروس و نماز تاثیر قابل ملاحظه ای بر توسعه ظرفیت نیرورسانی شبکه برق در کلان شهر تهران خواهد داشت.

در همین راستا “محمدرضا طالب زاده” معاون امور مناطق برق شمالشرق این شرکت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه بررسی میزان رشد بار به ویژه در محدوده شمالشرق تهران بزرگ، پست فوق توزیع دایم “دروس” با قدرت ۸۰ مگاولت آمپر به عنوان جایگزین پست فوق توزیع سیار” دروس” با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر وارد مدار شد.

وی افزود: در فاز نخست این طرح با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال نسبت به بهره برداری از هشت دستگاه فیدر ۲۰ کیلو ولت از پست فوق توزیع مذکور به همراه احداث ۶ هزار و ۶۰۰ متر کابل ۲۰ کیلو ولت زمینی اقدام شده و در فاز دوم و نهایی این طرح نیز با اعتباری معادل ۱۹۵ میلیارد ریال، سه دستگاه فیدر ۲۰ کیلو ولت به بهره برداری خواهد رسید که با اجرا و نهایی شدن این طرح و بهره برداری از پست مذکور، بار تعدادی از پست های برق محدوده به میزان قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

در ادامه ارائه توضیحات مرتبط طرح های مزبور “اندیشه جاوید” معاون امور مناطق برق شمالغرب شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت و نوسازی تجهیزات فرسوده پست فوق توزیع “المپیک” و بهینه سازی شبکه زیر ساخت و بر اساس برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده، از خروجی های پست فوق توزیع المپیک(جدید) بهره برداری شد.

وی افزود: در این طرح نسبت به بهره برداری از ۱۱ فیدر ۲۰ کیلوولت جدید از طریق کابل کشی زمینی از پست فوق توزیع المپیک جدید به ظرفیت ۸۰ مگاولت آمپر اقدام گردید.

“جاوید” تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال و در جهت افزایش ضریب اطمینان شبکه ،جمع آوری شبکه زمینی و هوایی ۲۰ کیلو ولت پرعارضه و فرسوده اجرا و در فرآیند اجرای آن چهار دستگاه تابلو رینگ سکشن، ۲۶ هزار و ۴۰۰ متر کابل ۲۰ کیلو ولت و همچنین ۵۰۰ متر نقب احداث شده است.

وی یادآور شد: شایان ذکر است با بهره برداری از پست فوق توزیع جدید المپیک، ۳۰ مگاولت آمپر نیز به ظرفیت پست های فوق توزیع تغذیه کننده شبکه توزیع برق تهران بزرگ افزوده شده است.

وی در خصوص پست فوق توزیع جدید “نماز” نیز گفت: با برنامه ریزی انجام شده در راستای افزایش ضریب پایداری شبکه برق رسانی و تامین برق متقاضیان جدید شهر تهران به ویژه در محدوده مرکزی پایتخت، خروجی های پست فوق توزیع جدید نماز به قدرت ۶۰ مگاولت آمپر نیز در محدوده مصلی بزرگ امام خمینی (ره) احداث و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور مناطق برق شمالغرب شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان این که این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد ریال آغاز شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت اجرایی داشته پیش بینی کرد این طرح تا پایان شهریورماه امسال تکمیل و به بهره برداری نهایی برسد.