مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد:

بهره برداری از مرحله اول طرح آبرسانی به دهدشت، چرام، سوق و لنده تا سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در گفتگو با رسانه ها از بهره برداری از مرحله اول طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده تا سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد،آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر‌های دهدشت، چرام؛ سوق و لنده به تصویب رسید که با پیگیری‌های انجام شده این میزان اعتبار تخصیص داده شد.
آرش مصلح، افزود: با اجرای خط لوله انتقال به طول ۲۸ کیلومتر از سد کوثر تا مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت، مرحله اول این طرح تا سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.
مصلح با بیان اینکه مرحله دوم این طرح، آبرسانی به شهر چرام و مرحله سوم آن نیز به شهر‌های سوق و لنده آبرسانی می‌شود، افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده با تکمیل این طرح به صورت کامل، ۲۴۰ هزار نفر در این چهار شهر و ۳۰۰ روستای در مسیر اجرای آن، از نعمت آب پایدار وسالم برخوردار می‌شوند.
وی، پیشرفت کاری این طرح را حدود ۳۰ درصد اعلام و اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۴ شهر از سد کوثر در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد که به دلیل کمبود منابع اعتباری پیشرفت کاری آن به کندی انجام می‌گرفت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل این طرح جزو طرح‌های ویژه وزارت نیرو در سال جاری است، گفت: تامین آب پایدار برای چهار شهر و ۳۰۰ روستا، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، فراهم شدن زمینه مهاجرت معکوس از شهر‌ها و به روستا‌ها و رفع تنش آبی در این شهر‌ها و روستا‌های در مسیر از جمله مزایایی این طرح بزرگ آبرسانی است.