بهره‌مندی ۱۰۰۰ نفر از جمعیت روستایی مازندران از خدمات فاضلاب

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای مازندران گفت: با تکمیل عملیات اجرایی طرح ایستگاه پمپاژ فاضلاب و بهره‌برداری از فاز نخست شبکه فاضلاب روستای شورکا در شهرستان جویبار هزار نفر تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “افشین عبادی” با اشاره به عملیات اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب روستای شورکا در شهرستان جویبار اظهار داشت: طراحی و عملیات اجرایی این پروژه از اوایل دهه ۹۰ شروع شد و تاکنون بالغ بر ۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با صرف اعتباری به مبلغ  ۱۱۹میلیارد ریال اجراء و آماده بهره‌برداری است.
وی هدف از اجرای طرح ایستگاه پمپاژ فاضلاب را انتقال فاضلاب بهداشتی روستای شورکا به تصفیه‌خانه فاضلاب به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل  بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و تخلیه فاضلاب خام به آبهای سطحی و انهار کشاورزی اطراف روستا بیان کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح عملیاتی شامل تکمیل ایستگاه پمپاژ بالابر، تهیه و نصب دیزل ژنراتور و تابلو بر ، نصب ۳ دستگاه پمپ با ظرفیت ۲۴ متر مکعب در ساعت و ارتفاع ۱۵ متر در دست اجراست.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب شورکا را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد.