اقدامی برای توسعه و بهسازی برقرسانی

بهبود شبکه برق روستایی در استان فارس

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در راستای اجرای طرح بهارستان و به منظور نگهداری شبکه‌های برق روستایی استان، طرح بهسازی شبکه‌های برق داخلی 462 روستا در سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش برقآب، استان فارس با داشتن تعداد زیادی روستا و مناطق روستایی، نیازمندی‌های خاص خود را در زمینه برقرسانی دارد. برای بهبود و بهسازی شبکه برق روستایی و نگهداری آن، طرح بهسازی شبکه برق در ۴۶۲ روستا در سال جاری تصویب شده است. این طرح بر اساس اجرای طرح بهارستان انجام خواهد شد و با جابجایی ۸۰ دستگاه ترانسفورماتور، تعویض و نصب ۴۷۰۰ اصله پایه و نصب ۶۲۵۰ دستگاه چراغ روشنایی، بهسازی شبکه برق داخلی روستاها انجام می‌شود. همچنین، جهت بهسازی شبکه برق خارج روستا، سطح مقطع ۳۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط تعویض و تعویض ۲۵۰ اصله پایه و نصب ۸۴ پست هوایی انجام خواهد شد. این طرح علاوه بر برقرسانی به روستاها، باعث افزایش قابلیت اطمینان شبکه، رفع افت ولتاژ مشترکان برق روستایی و برقرسانی به ۱۰ روستا نیز می شود.
اجرای پروژه های مهم در دستورکار شرکت توزیع نیروی برق استان فارس
پروژه هایی نظیر برقرسانی به ۵۴۰۰ متقاضی جدید شهری و ۲۱۰۰ متقاضی جدید روستایی، کاهش تلفات انرژی، کاهش خاموشی ها، ایمن سازی تاسیسات برق رسانی و… نیز از دیگر پروژه هایی است که در دستورکار شرکت توزیع نیروی برق استان فارس جهت اجرا در سال جاری قرار دارد. با اجرای این پروژه ها، مشترکان در روستاها و شهرهای استان فارس به برق مطمئن و پایدار دست خواهند یافت. با کاهش تلفات انرژی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، مشکلات مربوط به افت ولتاژ و خاموشی ها نیز به حداقل می‌رسد.
اصلاح و بهینه سازی خطوط فشارضعیف و فشار متوسط و توسعه شبکه روشنایی
برای بهبود و بهینه سازی شبکه، اصلاح و بهینه سازی خطوط فشارضعیف و فشار متوسط و همچنین توسعه شبکه روشنایی نیز از پروژه های آتی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است. این پروژه ها شامل توسعه ۱۳ کیلومتر شبکه روشنایی معابر و اصلاح و بهینه سازی ۷ کیلومتر روشنایی معابر است. با انجام این پروژه ها، بخشی از نیازهای شهریان و روستاییان در زمینه روشنایی معابر برطرف می‌گردد و کیفیت خدمات در این حوزه بهبود می یابد.
امیدواری به تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان روستاها
معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در خاتمه اعلام امیدواری کرد که با اجرای کامل پروژه های طرح بهارستان، بخشی از نیازهای برق مشترکان در روستاهای استان فارس تامین می‌شود. این پروژه ها علاوه بر افزایش تامین برق، زمینه محرومیت زدایی و بهبود شرایط زندگی روستانشینان را فراهم می‌کند. امیدوار است با اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه ها، مشترکان در روستاها به آسایش و رفاه بیشتری دست یابند.