بسته‌های تشویقی وزارت نیرو، مشترکان همراه، برق پایدار

با علم به این که انرژی برق در زمره نیازهای اساسی زندگی امروزی قرار دارد؛ تامین پایدار این انرژی همواره به عنوان چالشی فرا روی مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی قرار داشته است.

 

به گزارش برقآب، با علم به این که انرژی برق در زمره نیازهای اساسی زندگی امروزی قرار دارد؛ تامین پایدار این انرژی همواره به عنوان چالشی فرا روی مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی قرار داشته است.در چند سال اخیر با روند روزافزون گرما و وابستگی بیش از پیش زندگی ماشینی به صنعت برق، همواره تامین برق پایدار به عنوان اصلی‌ترین هدف وزارت نیرو مورد توجه ویژه‌ای بوده است.با توجه به بازخورد تاثیرگذار بسته‌های تشویقی وزارت نیرو برای مشترکان خوش مصرف، می‌طلبد اندک مشترکان پرمصرف نیز با الگوگیری از مشترکان وظیفه‌شناس در آستانه تابستان مصرفی بهینه و متناسب با استانداردهای تعریف شده داشته باشند.

در این میان در کنار اقدامات و تدابیر ویژه وزارت نیرو برای عبور موفق از پیک بار، این مشترکان هستند که با رعایت مصرف هوشمندانه خود را در موفقیت‌های وزارت نیرو سهیم کرده‌اند‌ چراکه در نبود همگامی و همراهی آنها و نبود برق پایدار چالشی دشوار برای بخش‌های مختلف برق ایجاد می‌شد.

مشترکانی که با رعایت مصرف هوشمندانه خود، در موفقیت‌های وزارت نیرو سهیم شده‌اند، همراه با اقدامات و تدابیر ویژه وزارت نیرو برای عبور موفق از پیک بار، در نبود همگامی و همراهی آنها و نبود برق پایدار، چالش‌های دشواری برای بخش‌های مختلف برق ایجاد می‌شد.

همچنین، با توجه به کاهش چشمگیر هزینه تأمین برق برای خانوارها با کمی هوشمندی و درایت، همه افراد باید از ظرفیتی که توسط وزارت نیرو ایجاد شده استفاده کنند.

از سوی دیگر و با توجه به اینکه کمبود برق در بازه کوتاه تابستان فاقد توجیه اقتصادی برای افزایش ظرفیت تولید برق از تاسیسات نیروگاهی است وزارت نیرو در دولت مردمی به خوبی توانسته با نگاهی راهبردی و مشترک محور نیاز جامعه خود را به نحو شایسته‌ای تامین کند.

در این رویکرد به عنوان معادله‌ای دو سر برد علاوه بر تامین برق پایدار مشترکان شرایطی فراهم شده تا آنان بتوانند هزینه‌های خانوار از سبد انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در بسته‌های تشویقی وزارت نیرو مشترکان خوش مصرف با هوش و ذکاوت خود موفق شدند حتی برای دوره‌های بعد از تابستان خود را بستانکار شرکت‌های توزیع نیروی برق ببیند.