بستر رودخانه‌های تهران و پردیس سند دار شدند

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان این امور و همکاری دفتر حقوقی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان های تهران و پردیس، طی سال گذشته، سند مالکیت حدود 900 هكتار از اراضي بستر رودخانه‌های حوزه عملکرد این امور اخذ شد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان این امور و همکاری دفتر حقوقی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان های تهران و پردیس، طی سال گذشته، سند مالکیت حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های حوزه عملکرد این امور اخذ شد.

“وحید مرادی نسب” تصریح  کرد: به منظور پیشگیری از تصرفات غیر مجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این اسناد در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.

به گفته وی، قرار است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای باقیمانده بستر رودخانه‌های تهران و پردیس در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.

مرادی نسب  تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران) هرگونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب نیز با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.