امام جمعه همدان در دیدار نوروزی مدیران صنعت آب و برق استان:

بزرگترین مشکل ما مصرف زیاد آب در بخش کشاورزی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: عملکرد صنعت آب و برق استان درسال گذشته قابل تقدیر است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی امام جمعه همدان در این دیدار با تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای همه خدمتگزاران نظام گفت: بزرگترین مشکل ما مصرف زیاد آب دربخش کشاورزی است که البته با پیگیری ها و برنامه ها، تا حدودی مدیریت مصرف شده است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: امیدوارم سال جدید سالی پر خیر و برکت برای همه مردم باشد و مشکل آب شرب مردم همدان بزودی مرتفع گردد.

وی درپایان ضمن تشکر از مجموعه آب منطقه ای همدان در جهت پیگیری تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان جهت طرح آبرسانی به همدان ابراز امیدواری کرد که این پروژه بزودی به اتمام برسد و مشکل تامین آب مردم شهر همدان حل شود.

در ادامه این دیدار مهندس محمدضروری سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان ضمن تبریک سال جدید، گفت: در بحث تامین آب شرب شهر همدان سال پرچالشی را پیش رو خواهیم داشت.

ضروری میزان کاهش بارش های سال آبی جاری را نسبت به میانگین سال گذشته و بلند مدت به ترتیب ۲۷ و ۲۱ درصد اعلام کرد و افزود میزان متوسط بارش های سال آبی جاری تا کنون در استان ۱۸۹ میلیمتر می باشد

وی میانگین متوسط بارش های سال گذشته و بلند مدت را به ترتیب ۲۶۳ و ۲۵۸ میلیمتر یاد کرد و افزود: متاسفانه بیشتر بارش های سال آبی جاری کمتر از ۱۰ میلی متر بود که این مقدار بارش تبخیر و به روان آب تبدیل نمی شود.

ضروری گفت: درحال مدیریت مصرف آب شرب هستیم تا در فصل گرم سال کمتر دچار چالش شویم که البته با ورود مسافران به استان می طلبد که تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: با پیگیری های استاندار و همه عزیزان برای طرح آبرسانی به همدان نزدیک به پایان سال مبلغ ۵۰۴ میلیارد تومان بصورت نقد به حساب شرکت واریز شد که بی سابقه بود.

وی افزود : همچنین ۴۰۰ میلیارد دیگر نیز از منابع دیگر تامین شده که این اعتبارات مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

ضروری نیاز منابع مالی مرحله اول طرح ابرسانی به همدان را ۱۵۰۰ میلیارد تومان یاد کرد و افزود: پیگیر تحقق الباقی مطالبات مالی پروژه از اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز هستیم