دردیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای زنجان با مدیرکل صدا وسیمای استان

بر لزوم فرهنگ سازی در آب تاکید شد

در دیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای زنجان به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت، با مدیرکل صدا وسیمای استان ، به لزوم و اهمیت فرهنگ سازی مصرف اصولی و بهینه آب تاکید شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در دیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای زنجان به همراه اعضای هیئت مدیره این شرکت، با مدیرکل صدا وسیمای استان ، به لزوم و اهمیت فرهنگ سازی مصرف اصولی و بهینه آب تاکید شد.

اکبر باقری در این دیدار  با آرزوی قبولی طاعات عبادات همه روزه داران و تشریح بارشهای و وضعیت منابع آبی استان اظهارکرد: از مباحث مهمی که در حال حاضر برای این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرایی نمودن مصوبات آخرین جلسه شورای حفاظت سال ۱۴۰۱ در خصوص کاهش استفاده و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی برای فضای سبز شهری است.

باقری افزود: کل مخازن سدهای کشور حدود ۴۶ درصد پرشدگی دارند که امید است با بارشهای پیش رو این حجم افزایش یابد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای زنجان، تصریح کرد : هم افزایی و همگرایی جهاد کشاورزی با شرکت آب منطقه ای زنجان را در ساماندهی چاههای غیرمجاز کشاورزی و برداشت های غیرمجاز از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از کشت های گلخانه ای می تواند در رشد و توسعه اصولی و قانونمند محصولات کشاورزی در استان کمک شایانی نماید، چرا که راندمان کشاورزی را بالا برده و موجب کاهش مصارف آب زیرزمینی می شود.

باقری تجدید نظر در ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب را مهم ارزیابی کرد و افزود: با اصلاح این قانون می توان گفت از آینده نگران کننده منابع آبی کمی دور خواهیم شد تا فرصت جبران داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و صیانت از منابع آب و نحوه مصرف صحیح آن گفت: آب به عنوان حیاتی ترین منبع انرژی اهمیت بسیار زیادی برای حفظ حیات کشور داشته و صیانت و حفاظت از منابع آبی بسیار ضروری است .

مدیرکل صداو سیمای مرکز استان نیز با مغتنم شمردن این دیدار گفت:مصرف آب در روستاها و بخش کشاورزی آمار بالایی را نشان میدهد که این موضوع  می تواند با اعمال مشوق های لازم تعدیل پیدا کند.

سیدمحسن لطیفی در ادامه به فاجعه آمیز بودن مصارف آب کشاورزی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید از تریبون صدا سیما و دیگر مراجع تبلیغاتی، حساسیت موضوع به سمع و نظر مردم برسد.