برگزاری کارگاه آموزشی طرح داناب در طبس

کارگاه آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول در شهرستان طبس برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، کارگاه آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول در شهرستان طبس برگزار شد.

“حمیدرضا رضایی” مدیر منابع آب شهرستان طبس ضمن تشریح وضعیت منابع آب در استان و شهرستان طبس، به بیان مفاهیم مقدماتی و پایه‌ حوزه مدیریت منابع آب برای دانش آموزان پرداخت.

وی با بیان اینکه آب مهمترین سرمایه بشری می باشد، اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان در طرح ملی داناب، آموزش های لازم در زمینه استفاده بهینه و راهکارهای جلوگیری از اسراف را فرا گرفته و به خانواده ها منتقل کنند.

وی تنها راه نجات منابع آبی موجود را صرفه جویی در مصرف آب و کاهش مصرف عنوان کرد و گفت: روش های نوین آبیاری، ایجاد الگوی مناسب، تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن و نهایتاً انسداد چاه های غیر مجاز و کاهش برداشت چاه های مجاز می تواند از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی می باشد.

رضایی اشاعه فرهنگ مصرف صحیح، آموزش و اطلاع رسانی مناسب را یکی از مهمترین راهکارهای صرفه جویی دانست و گفت: از طریق ارتقای سطح فرهنگ جامعه در راستای حفاظت از منابع آب می توانیم این منبع ارزشمند خدادادی را برای آیندگان حفظ و حراست نمائیم.