برگزاری همایش مدیریت مصرف برق ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان هرمزگان

همایش مدیریت مصرف برق ویژه روحانیون، طلاب و ائمه جماعات استان هرمزگان به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از این همایش باحضور حجت الاسلام علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار، کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ، عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، حجت الاسلام ایمانی فرد دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان و جمعی از روحانیون، طلاب و ائمه مساجد استان با هدف تبیین راهکارهای مدیریت مصرف برق و استفاده از ظرفیت روحانیون برای اشاعه فرهنگ صرفه جویی برگزار شد.

در این همایش نیز تفاهم نامه همکاری شرکت توزیع نیروی برق با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف برق با عنوان طرح حافظان نور به امضا رسید. این تفاهمنامه با موضوع افزایش میزان سطح آگاهی مشترکین برق و جلب همکاری گسترده افراد جامعه در خصوص رعایت مدیریت مصرف و کاهش پیک بار در فصل تابستان و فرهنگ سازی ازطریق ارائه آموزش های منظم و ایجاد انگیزه در بیم اقشار مختلف منعقد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در این همایش گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت در مصرف در سراسر جهان، نظام قیمت گذاری است تا براساس آن مصرف برق را متعادل نگه داشته و از رشد بی رویه آن جلوگیری نمایند.

محمد کریمی افزود: در کشور ما بسیاری از روشها برای کنترل مصرف، ابزارهای تشویقی هستند که طبق آن با اعطای مشوق به مصرف کنندگان از آنها می خواهیم مصرف خود را بهینه نمایند. در استان هرمزگان بیشترین مصرف کنندگان برق، مشترکان خانگی هستند که مهمترین ابزار برای مدیریت در مصرف این قشر ، ابزار تبلیغی است. سال گذشته ۱۵ هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی شد که مهمترین دلیل آن فرهنگسازی و اعطای مشوق به مصرف کنندگان بود. امسال نیز ۲۹۴ مگاوات سهمیه کاهش پیک به استان هرمزگان اختصاص یافته که ۱۴۱ مگاوات برای بخش خانگی است. این موضوع وظیفه شرکت توزیع برق را برای تبلیغ و فرهنگ سازی مصرف برق سنگین تر می کند.

به گفته وی، یکی از مهمترین پایگاهها برای تبلیغ و گسترش فرهنگ مصرف صحیح مساجد هستند که روحانیون می توانند با استفاده از این ظرفیت مردم را به مصرف بهینه برق ترغیب نمایند.

در پایان این همایش نیز تفاهم نامه طرح حافظان نور توسط مهندس کریمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و حجت الاسلام ایمانی فرد دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به امضا رسید.