برگزاری همایش ایمنی ویژه ناظرین توزیع برق استان مرکزی در محلات

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این همایش  اظهار داشت:با توجه به اینکه اکثر فعالیت های شرکت توسط نیروهای پیمانکاری انجام می شود،ناظرین ایمنی نقش کلیدی بر اجرای موارد ایمنی توسط پیمانکاران دارند.

محمد مرادی افزود: در کنار رعایت الزامات ایمنی ، رعایت حریم شبکه های توزیع، رفع کانون های خطر و بحث آموزش ایمنی همکاران و نیروهای پیمانکاران جزو برنامه های اصلی شرکت می باشد.

وی با بیان اینکه رابطین،ضابطین ،ناظران و کارشناسان ایمنی انجام هر نوع اقدامات پیشگیرانه که مانع از بروز حادثه می شود را باید انجام دهند ،افزود: در بحث رعایت موارد ایمنی نباید هیچ گونه سهل انگاری داشته باشیم زیرا که ممکن است اولین اشتباه ،آخرین اشتباه باشد.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم  گفت: آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی راهکاری موثر برای پیشگیری و کاهش حوادث مختلف است.

داود منصوری افزود: توجه کارگران و کارفرمایان در رعایت نکات ایمنی امری مهم و ضروری است چراکه افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان و پیمانکاران بسیار موثر و مفید است و نقش مهم و بازدارنده‌ای در جلوگیری از حوادث دارد.

وی گفت: فرهنگ‌سازی مناسب در مقابله با بروز سوانح و حوادث امری ضروری است چراکه با رعایت نکات ایمنی در حوزه کاری می‌توان امیدوار بود که شاهد کاهش قابل توجه سوانح و اتفاقات در سطح کشور باشیم.

منصوری تصریح کرد: بهترین راهکار برای مقابله با حوادث ناشی از کار، پیشگیری قبل از حادثه است، مطالعه و بررسی همه جانبه محیط کار، تجزیه و تحلیل حوادث به وقوع پیوسته، کنترل و نظارت و آموزشی و بررسی اثربخشی آن نقش مهمی در کاهش و پیشگیری حوادث دارد.

در این همایش از ۵نفر از ناظرین در حوزه های مهندسی ،بهره برداری ،مشترکین و ایمنی که در رعایت نکات ایمنی برتر شناخته شده‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.