برگزاری همایش ایمنی توزیع برق استان مرکزی

برگزاری همایش ایمنی توزیع برق استان مرکزی

همایش ایمنی توزیع برق استان مرکزی در اراک برگزار شد.

به گزارش برقاب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این همایش گفت: مهارت آموزی و آموزش صحیح به عوامل اجرایی محور ارتقای ایمنی در صنعت برق است.

محمود محمودی ، توجه کارگران و کارفرمایان در رعایت نکات ایمنی را بسیار مهم دانست و افزود: در انجام وظایف به سه حوزه نظم و آرایش تیمی ،عاقلانه کار کردن آمیخته با هنر بسیار ضروریست و همراه آموزش موجب تقویت این سه بعد می شود و نقش مهم و بازدارنده ای در جلوگیری از حوادث و افزایش سطح اطلاعات و آگاهی کارکنان و پیمانکاران دارد .

وی با اشاره به لزوم حفظ سرمایه های انسانی و تجهیزات ایمنی در پیشبرد اهداف ،اظهار داشت: رعایت نظم و انضباط اداری،آراستگی محیط کار و پوشش مناسب و ایمن به عنوان یک شاخص و رفتار ایمن،جلب اعتماد شهروندان را نسبت به خدمات ارائه شده به همراه دارد که در بلند مدت با اولویت قرار گرفتن اصل ایمنی و سرعت و دقت در فعالیت ها ما را در دستیابی به اهداف راهبردی شرکت یاری می رساند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم سلامتی و ایمنی شهروندان،حفظ و نگهداری درست از تجهیزات،تامین ابزار کار و جدیت در ایمنی را ضروری خواند و گفت امید است با سرلوحه قراردادن این اصول در اجرای پروژ ها ما شاهد کاهش خسارتهای مالی و جانی باشیم.

محمد مرادی بر موضوع اهمیت سرپرستی اکیپ‌های اجرایی در کنترل و نظارت شرایط و مراحل انجام کار پرداخت و گفت: در سال جاری ۱۵۰۰۰ نفر ساعت کار نظارت ایمنی توسط ناظرین و سرپرست اکیپ اجرایی انجام شده که این امر با توجه به مسئولیتی که دارد در فرآیند انجام کار بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و می‌بایست در تمامی مراحل انجام کار در کنار اکیپ اجرایی حضور داشند و با چشمان تیز بین فعالیت های نظارتهای لازم را انجام دهند.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: هدف از فرایند نظارت ایمنی جلوگیری از انجام کارها نیست ، بلکه می‌بایست با انجام کار ایمن به پیشرفت اهداف شرکت کمک کرد که وظایف سازمان بهتر و موثرتر انجام شود .

علی عزیز آبادی گفت : در این همایش از ۸۶نفر از کارکنان در حوزه های بهره برداری ،مشترکین ، خدمات ، حراست ، همیاران و مسئولان و مدیران که در رعایت نکات ایمنی برتر شناخته شده بودند ،با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.